Pokazujemy rozwiązania, które sprawdziły się w pandemii.
Dzielimy się wiedzą.

15 marca 2021, w rocznicę ogłoszenia lockdown, zrealizowaliśmy niezwykłe wydarzenie – Kongres Dobrych Praktyk. W wydarzeniu wzięło udział ponad 100 panelistów w 22 panelach, zrealizowaliśmy ponad 14 godzin relacji live.

48 dni

przygotowań do Kongresu.

22 panele

podczas wydarzenia

14,5 godziny

transmisji live

104

Panelistek i Panelistów

Otwarcie Kongresu Dobrych Praktyk

O ko-kreacji i pandemii życzliwości słów kilka…
Victoria Iwanowska, agencja [vi:], pomysłodawca i CEO Kongresu Dobrych Praktyk

Najpiękniejsze projekty w czasie ostatniego roku powstały poprzez ko-kreację. Także ten kongres jest tego efektem. Przez ostatni rok Victoria dzieliła się w ramach open source wiedzy, jak w 48 godzin przetransformowali biznes w agencji [vi:], ale chciała zrobić coś więcej, aby jak najwięcej osób mogło się podzielić dobrymi praktykami.

48 dni temu wpadła na szalony pomysł zorganizowania Kongresu w rocznicę pandemii w Polsce, który stanie się medium do wymiany dobrych praktyk. Dokładnie rok temu powstał kordon sanitarny na granicach Polski, a dzisiaj ponad 100 prelegentów wraz z uczestnikami tego Kongresu – bez granic – razem zawodowo buduje odporność na kolejne lata.

Prezentacja raportu „Państwo i my. Osiem grzechów głównych Rzeczypospolitej – 5 lat później”
prof. dr hab. Jerzy Hausner – Przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit, Fundacja GAP Profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, przewodniczący Rady Programowej Open Eyes Economy Summit oraz Rady Fundacji Gospodarki i Administracji Publicznej, b. wicepremier i minister gospodarki, pracy i polityki społecznej, poseł na Sejm 2001-2005, członek Rady Polityki Pieniężnej III kadencji, członek korespondent Polskiej Akademii Umiejętności, laureat nagród: Kisiela, Władysława Grabskiego i Edwarda Lipińskiego, doktor honoris causa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

panel 1

Leadership w czasach zarazy – dobre praktyki okiem CEO

Najlepsze Praktyki okiem CEO – panel Presesów i Prezesek: Pandemia dla wielu biznesów stała się „game changerem”, który zmienia reguły gry. Jak organizacje i ich liderzy poradzili sobie w praktycznym zderzeniu z rzeczywistością świata VUCA i co dziś zrobiliby inaczej? Odpowiedzi udzielą prezeski i prezesi na bazie swoich doświadczeń.

PROWADZĄCY PANEL:  Jakub Sito, Dziennikarz, konsultant biznesowy
PANELIŚCI: Katarzyna Draniak Mierżyńska, CEO Purles, Marcin Balicki, CEO Millenium Leasing, Maciej Herman, CEO Wedel, Maciej Panek, CEO Panek CarSharing

panel 2

Dobre praktyki okiem HR w czasach kryzysowych

Jak działy HR poradziły sobie z wyzwaniami takimi jak wdrożenie hybrydowych modeli pracy czy dostosowanie procesów zarządzania ludźmi w zakresie zarządzania motywacją, doświadczeniem i efektywnością.

PROWADZĄCA PANEL: Iwona Piwowar, CEO Assessment Systems Poland

PANELIŚCI: Anna Rumniak, ISS, Maja Paradecka, Kemira, Anna Krawczyk, BGK, Mira Dziedzic, IBD Business School, Joanna Hayder, AwareHR

panel 3

Biznes i nowe technologie na styku z marketingiem – nowe technologie vs pandemia

PROWAZDĄCA PANEL: Sylwia Czubkowska, Spider’s Web
PANELIŚCI: Magdalena Jackowska-Rejman, Techbrainers, Sebastian Grabowski, Orange, Andrzej Popławski, Szef elektromobility Innogy, Cezary Ziemiński, posvid.io

panel 4

Benefity pozapłacowe – must have, czy zło konieczne?

W dobie koronawirusa organizacje niejednokrotnie musiały ograniczyć koszty, w tym również te przeznaczone na benefity. Czy zmiany jakie przyniosła pandemia zdewaluowały pakiety dodatków pozapłacowych? Na to i inne pytania odpowiedź poznasz podczas panelu „Benefity pozapłacowe – must have, czy zło konieczne”.

PROWADZĄCY PANEL: Artur Dzięgielewski, Smartlunch
PANELIŚCI: Natalia Kostecka, Mondi, Barbara Niedźwiedź, Syrion, Elżbieta Orocz, Lear Corporation, Katarzyna Stefańczyk, Ardagh Metal Beverage, Karolina Libertowska, LU-VE Group

panel 5

Kartka z kalendarza kupca

Aspekty/ tematy:
• Kim jest dzisiaj Kupiec – zmiana kompetencji z administracyjnej w strategiczną
• Otoczenie pracy Kupca? Łańcuch dostaw – czy i jak COVID wpłynął na czasy i ciągłość dostaw
• E-Kupiec – digitalizacja procesów
Postawione pytania chciałabym potwierdzić/ podsumować w stwierdzeniu, że …”jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”… a my Kupcy bardzo szybko i elastycznie zmieniliśmy:
• Rolę Kupca – z Administracyjną w Strategiczną
• Definicję Czasu – pewność a nie szybkość dostawy
• Narzędzia – eliminację papieru na rzecz e-świata

PROWADZĄCA PANEL: Anna Waszkiewicz
PANELIŚCI: Monika Bis, PSML, Eveneum, Monika Kiełtyka – Michna, AstraZeneca, Wioleta Bednarczyk, Santander, Piotr Sojkowski, Santander, Adam Jonczyk, Marketplanet

panel 6

Onboarding przez ekran, czyli jak zdalnie wdrażać w nowe projekty i do pracy

Podczas gdy rok temu wszystko co znane gasło, budziło się nowe. Nowe doświadczenia, nowe potrzeby. Świat się jednak nie skończył, tylko zmienił kierunek, w którym uruchamiamy nowe projekty i zatrudniamy. A po roku robimy to już z dużą wprawą.

PROWADZĄCA PANEL: Monika Sacewicz, CEO ApexNet
PANELIŚCI: Dior Krzysztof Nadziejewiec, Christian Dior, Justyna Skorupska, e-Point, Tomek Prorok, Coca-Cola, Maria Parysz, Kaggle Days

panel 7

Mobilizacja i zaangażowanie – jak stanąć na wysokości zadania?

Mobilizacja i zaangażowanie były zawsze w cenie. W sytuacji nagłej zmiany ograniczeń, niepewności, pracy zdalnej stały się jeszcze ważniejsze i trudniejsze. Jak utrzymać koncentrację i energię potrzebną do realizacji zadań i ciągłego adaptowania się do zmian w otoczeniu?

PROWADZĄCY PANEL: Paweł Sopkowski, CEO Coach Wise SA
PANELIŚCI: Magdalena Wróbel, KGHM, Victoria Iwanowska, CEO agencja [vi:], Witold Kulczycki, Auto Idea Mercedes-Benz

Co dalej z
Kongresem Dobrych Praktyk?

Juz w kwietniu 2021 starujemy z projektem Forum Dobrych Praktyk. Tworzymy nową formułę codziennej wymiany najlepszych najlepszych praktyk w biznesie i życiu prywatnym.

  • codzienne panele tematyczne z ekspertami
  • formuła 25-minutowych spotkań online
  • wymiana informacji o najlepszych praktykach na covidowe czasy

panel 8

Dobre praktyki sprzedaży 2021 – panel pod patronatem Sales Angels

Dla działów sprzedaży rok 2020 był okresem testu nowych metod działania zarówno wobec Klientów jak i członków zespołu. Z tego panelu dowiecie się, co sprawdziło się najlepiej u kluczowych managerów sprzedaży w Polsce.

PROWADZĄCY PANEL: Marcin Grela, Twórca Sales Angels – największej społeczności ludzi sprzedaży w PL
PANELIŚCI: Daniel Wojtkiewicz Neuca, Grzegorz Nowicki INFOR, Wojtek Telenga Deloitte, Piotr Stachowiak Hilti

panel 9

Field marketing – jak wspierać sprzedaż w czasach contactless?

Aktywacja sprzedażowa produktu, działania BTL, promotorzy, działania przy półce… nie tak dawno większość briefów wychodzących z działów marketingu zawierała te zwroty – a jak to wygląda po tygodniach lockdownów wprowadzanych z maksymalnie 2 tygodniowym wyprzedzeniem? Czy da si to jakoś zaplanować? jak działać aby pozostać obecnym przy produkcie i kliencie?

PROWADZĄCY PANEL: Cezary Ziemiński – CEO creativeBridge
PANELIŚCI: Daniel Kędzierski, CEO Fast Tony, Marcin Plassowski, COO CHEIL (SAMSUNG), Kamil Kruk, Modus, Commertial Director, Wojciech Bogdański, AAA Auto

panel 10

Dobre Praktyki okiem Transformacji cyfrowej i zarządzania zmianą organizacyjną

Pandemia wymusiła przyśpieszenia wdrożenia w życie planów cyfryzacji w wielu firmach. Organizacje żeby utrzymać ciągłość działania i się rozwijać musiały się szybko zaadaptować. Pojawiły się nowe innowacyjne rozwiązania. Paneliści opowiedzą co się zadziało w ich organizacjach i jak sobie poradzili z wyzwaniami.

PROWADZĄCY PANEL:
Usamah Afifi, DEC
PANELIŚCI:
Paweł Korczak
Waldemar Góras, Paccor Group CTO
Jimmy Ramy, CUBE
Mikołaj Lewandowski, Arla Foods

panel 11

Cyberbezpieczeństwo w czasach transformacji cyfrowej – czy to naprawdę takie trudne?

Pandemia to rewolucja także w cyberbezpieczeństwie. Wiedzą o tym doskonale przestępcy, którzy przez ostatnie 12 miesięcy stworzyli nowe sposoby i kierunki ataków hakerskich. Jak sobie z nimi radzić? Na co zwracać szczególną uwagę? O tym opowiedzą eksperci polskiej branży IT.

PROWADZĄCY PANEL: Jakub Wątor, Spider’s Web

PANELIŚCI: Robert Kanigowski, Provident, Adam Machnikowski, Airhelp, Adam Walendzewski, ING Bank, Robert Wysocki, AVIVA

panel 12

Rola lidera w digitalizacji kultury organizacyjnej.

Pandemia okazała się testem przywództwa. Sprawni liderzy, bez narzekania skierowali uwagę i energię pracowników na nowe wyzwania, organizując ich wokół Social Mediów. Czy to było łatwe? Będziemy o tym rozmawiali.

PROWADZĄCY APNEL: Grzegorz Turniak, AGT
PANELIŚCI: Arleta Chorąży, KGHM, Klaudia Mendyka-Waszkowiak, Winkhaus, Marcin Tadeusiak, JTSA

panel 13

Kryzys społeczny, kryzys wizerunkowy – jak sobie z nim poradzić?

Od przeszło roku sytuacja epidemiologiczna wpływa niezmiennie na nasze postępowanie, zmienia nasze zachowania, wpływa również na postrzeganie nas w otoczeniu. Uczestnicy rozmowy postarają się odpowiedzieć na pytania czy nadążamy za zmianami, które wymuszają nasze nowe, częstokroć niepożądane role społeczne, biznesowe. Odpowiedzą czy Covid-19 spowodował wzrost społecznych i instytucjonalnych kryzysów. Jaki wpływ na wzmożenie występowania sytuacji kryzysowych mają media elektroniczne, które tak znakomicie rozwinęły się w dobie epidemii. Uczestnicy podzielą się swoimi doświadczeniami w tej kwestii, pokażą nam swoje sprawdzone metody radzenia sobie z kryzysem, zarówno w obszarze kryzysu osobistego, jak i kryzysu w firmie.

PROWADZĄCY PANEL: Marek Białek, Bignames, Fundacja IME
PANELIŚCI: Victoria Iwanowska, zdziecmi.pl, Jan Górski, uwolnijzlomka.org, Radosław Szczepaniak, Schowek24 ex. Carrefour, Radomir Sobczak, Commercial Director Alpinus, Dawid Zieliński, Columbus Energy

panel 14

Biznes Odpowiedzialny Społecznie vs Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

Dobrą praktyką jest, było i będzie pomaganie. Przekonaliśmy się szczególnie w 2020 jak dużą wartość ma społeczna odpowiedzialność. Pandemia mocno rozmyła granice pomiędzy rzeczoną odpowiedzialnością a Biznesem. Sprawdźmy czy i gdzie kończy się biznes jeśli do gry wchodzi ważny interes społeczny.

PROWADZĄCY PANEL: Cezary Ziemiński, CEO Posvid.io
PANELIŚCI: Agnieszka Krajnik, Provident, Sebastian Starzyński, Take Task, Michał Cyrkunowicz, SaveUp.pl, Paweł Pasternak, VR TierOne

panel 15

Sztuka, jako narzędzie budowania odporności organizacji – nowe pola współpracy biznesu i sztuki

Sztuka jako narzędzie wsparcia w kryzysie – jako przestrzeń poszukiwań rozwiązań dla nietypowych wyzwań biznesowych, źródło inspiracji, emocjonalnego uspokojenia, inwestycja.

PROWADZĄCA PANEL: Bogna Świątkowska, Bęc Zmiana
PANELIŚCI: Magdalena Kąkolewska, Prezeska Fundacji Artystycznej Podróż Hestii
Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor ds. komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes Polska

Co dalej z
Kongresem Dobrych Praktyk?

Juz w kwietniu 2021 starujemy z projektem Forum Dobrych Praktyk. Tworzymy nową formułę codziennej wymiany najlepszych najlepszych praktyk w biznesie i życiu prywatnym.

  • codzienne panele tematyczne z ekspertami
  • formuła 25-minutowych spotkań online
  • wymiana informacji o najlepszych praktykach na covidowe czasy

panel 16

Budowanie odporności osobistej

Jakość życia to nasz sukces, a kluczem do niego jest budowanie odporności organizmu…

Czy faktycznie jesteśmy w stanie zbudować naszą odporność, czy tylko nasze geny warunkują to, jak odpowiada organizm. Korzyścią, jakkolwiek to brzmi, która wynika z pandemii Covid-19 jest niewątpliwie nasza większa świadomość jak ważna jest nasza odporność, to że szukamy rozwiązań jak dbać o siebie, jak zmienić dotychczasowy styl życia.

Nie zbudujemy odporności organizmu w krótkim czasie. To proces, któremu musimy się poświęcić, zaangażować. To praca nie tylko nad jednym, wybranym układem, ale nad całym organizmem.

Czy jest możliwość zbudowania odporności? Jakie znaczenie mają codzienne nawyki? Jak ważna jest rola odpowiedniej diety, aktywności fizycznej, radzenia sobie ze stresem czy dobrej jakości sen? – o tym porozmawiamy z naszymi ekspertami z Kliniki Life Institute.

PROWADZĄCA PANEL: Monika Lubowicka, Life Institute

PANELIŚCI: Dr Darek Parzelski, psychologia sportu, Dominika Kuczynska-Schulz, dietetyk, Marcin Plenzler, fizioterapeuta, Ania Jakubowski, CEO Life Institute

panel 17

Jak zadbać o dzieci i rodziców na HomeOffice?

PANEL PROWADZI: Justyna Dżbik-Kluge, dziennikarka, Pani Redaktor Media

PANELIŚCI: 
Lucyna Kicińska, pedagożka – terapeutka narracyjna
Anna Samsel, psycholożka, trenerka, Kulczyk Foundation
Jarek Kania, Ojcowska Strona Mocy

panel 18

Jak skutecznie budować dobre nawyki w rodzinie i pomóc dziecku odnaleźć się w dzisiejszej rzeczywistości?

Na przykładzie doświadczeń rodziców korzystających z darmowej aplikacji Im2be poszukamy sposobów, jak nauczyć dzieci dobrych nawyków przy zachowaniu wysokiej samooceny, równowagi oraz dobrych relacji rodzinnych.

PROWADZĄCY PANEL:
Bartosz Jasiński, Fundacja Intelligent Technologies
PANELIŚCI:
Katarzyna Waksmundzka, Omega Group
Agnieszka Kuc, Fundacja Intelligent Technologies
Dariusz Prymon, IT SA Monika Izdebska, IT SA
Justyna Nawojska, psycholog

panel 19

#UsłyszećNaCzas – przeciwdziałanie depresji i samobójstw wśród dzieci i młodzieży

Depresja u nastolatków, to podstępny gracz. Kidnaper bez twarzy, który drobnymi kroczkami, acz wyjątkowo metodycznie i skutecznie, uprowadza Twoje dziecko… Aby leczyć depresję trzeba o niej mówić głośno i wyraźnie.

PROWADZĄCY PANEL:
Marek Wikiera, trener mentalny

PANELIŚCI:
Victoria Iwanowska, CEO zDziecmi.pl
Rafał Szymański, szkoleniowiec, mówca i trener
Tomasz Zieliński, CEO Akademii Komunikacji i twórca projektu #UsłyszećNaCzas

panel 20

Pandemia rozwodów, czy separacji?

Pandemia to dla wielu próba charakteru, a dla par – próba jakości łączących je więzi. Od roku wróżono falę koronawirusowych rozwodów. A jakie są realia? Pary się rozstają czy wręcz przeciwnie – trudne czasy utwierdzają je w przekonaniu, że trzeba trzymać się razem?

PROWADZĄCY PANEL:
Joanna Hetman – Krajewska, CEO Kancelaria Prawnicza PATRIMONIUM
PANELIŚCI:
Beata Janowska, mediator Fundacja Międzypokoleniowa Akademia Rozwoju
Bogdan Janowski, mediator Fundacja Międzypokoleniowa Akademia Rozwoju
Monika Kurdej, terapeuta par

panel 21

Business angels, innowacje i startupy. Jak budować satysfakcjonujące drugie życie obok życia w korporacji lub po korporacji?

Dla osób, które marzą o budowaniu biznesów opartych o innowacje, pracy z inspirującymi, pełnymi energii i ambicji zmienienia świata startupami.
Czy można spróbować zostając po „bezpiecznej stronie”? A co jeśli mi się spodoba i zechcę zmienić ścieżkę rozwoju? Czy mając doświadczenia z pracy ze startupami i alternatywę jesteśmy bardziej odporni?

PROWADZĄCA PANEL:
Joanna Jasińska, VC Leaders
PANELIŚCI:
Dorota Grudzień-Molenda, Arthur Hunt Group
Tomasz Ciąpała, LANCERTO
Robert Ługowski, CEO Cobin Angels

panel 22

WORKATION – i Ty możesz być jak Richard Branson

Workation/pracowakacje to nowy gorący trend polegający na łączeniu pracy z wakacjami najczęściej zagranicznymi, które nie wymagają brania urlopu. Czy taki mariaż wypoczynku z pracą może być udany?

PROWADZĄCA PANEL:
Agnieszka Franus National Geographic
PANELIŚCI:
Maciej Panek, CEO Panek CarSharing
Victoria Iwanowska, CEO rediwo.com
Krzysztof Wojewodzic, CEO Escola

Koncert LOMBARD

Na zakończenie Kongresu Dobrych Praktyk delektowaliśmy się koncertem LOMBARD’u.

 

Koncert – niezależnie od okoliczności.

Zaczęliśmy od „Szklanej pogody”, czyli piosenki pracujących zdalnie przy ekranach.

To kameralny koncert z domowego studia, rozmowa przeplatana muzycznymi kawałkami. Zakończyliśmy wspólnie śpiewając „Przeżyj to sam” 🙂

Co dalej z
Kongresem Dobrych Praktyk?

Juz w kwietniu 2021 starujemy z projektem Forum Dobrych Praktyk. Tworzymy nową formułę codziennej wymiany najlepszych najlepszych praktyk w biznesie i życiu prywatnym.

  • codzienne panele tematyczne z ekspertami
  • formuła 25-minutowych spotkań online
  • wymiana informacji o najlepszych praktykach na covidowe czasy