4Nature Smart Green

Zielone meble 4Nature Smart Green to innowacyjne rozwiązanie pozwalające na wprowadzenie dużej ilości zieleni do przestrzeni biurowej i komercyjnej, wyposażone w inteligentne sterowanie i zautomatyzowane nawadnianie oraz energooszczędne oświetlenie. Z 4Nature Smart Green pielęgnacja i utrzymanie żywych roślin jest proste, oszczędne i bardziej efektywne w porównaniu do tradycyjnych roślin w doniczkach oraz innych, dostępnych na rynku rozwiązań z kategorii ogrodów wertykalnych.

Na linię produktów składają się 3 rodzaje mebli z żywą roślinnością oraz wymienne elementy wyposażenia m.in. roślinność w modułach w technologii 4Nature System, elementy umożliwiające przechowywanie (szafki otwarte i zamykane, półki), elementy poprawiające akustykę (panele akustyczne), elementy do elastycznej aranżacji, nadające indywidualnego charakteru (panele stalowe perforowane, ażurowe panele z siatki, moduły 4Nature System) oraz donice.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
13 Działania w dziedzinie klimatu

Annea

Annea to aplikacja, która nam powie: dlaczego giną poszczególne gatunki zwierząt (działania ludzkie), które gatunki są zagrożone, jakie miejsca są zagrożone, daje możliwość nagłośnienia sprawy, pomoże zmienić nawki, wprowadzić globalny manifest i co najważniejsze, powie, które produkty i firmy nie zabijają zwierząt w swoim cyklu powstania.

4Dobra jakość edukacji
13Działania w dziedzinie klimatu
14Życie pod wodą
15Życie na lądzie

Bezmięsny

Bezmięsny od zawsze stawiał odpowiedzialną konsumpcję i produkcje na pierwszym miejscu. Promujemy roślinne diety oraz dietę fleksitariańską, która nie tylko wpływa dobrze na zdrowie naszych klientów, ale również na stan środowiska. Pokazujemy, że ograniczanie mięsa nie musi być wyzwaniem, a co więcej – może być smaczne. Od dłuższego czasu w naszej firmie trwają działania mające na celu ograniczenie wykorzystania plastiku – obecnie pracujemy nad usunięciem osłonek z kiełbasek i parówek, staramy się wprowadzać folię z recyclingu oraz papierowe opakowania. Dodatkowo, chętnie wspieramy organizacje, takie jak Otwarte Klatki czy Stowarzyszenie na rzecz wszystkich istot, które aktywnie działania na rzecz bioróżnorodności czy ochrony lasów. Obecnie również trwa konkurs www.odwazsiebycbez.pl, w którym nagradzamy osoby, które prowadzą indywidualne działania na rzecz ochrony zwierząt, promocji weganizmu czy walki ze zmianami klimatycznymi. Nasza misja zawsze była edukacja – dlatego w naszych social mediach publikujemy dużo infografik lub artykułów specjalistycznych dot. roślinnej diety oraz coraz częściej uczestniczymy w konferencjach spożywczych, na których jako prelegenci możemy promować roślinną dietę m.in. Forum Rynku Spożywczego i Handlu czy New Food Forum.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Biometryczna r-ewolucja

PayEye to wrocławski fintech, który jako pierwszy na świecie komercyjnie udostępnił kompletny system płatniczy, opierający się na akceptacji płatności poprzez identyfikację użytkownika z wykorzystaniem biometrii tęczówki oka. Usługa PayEye została pilotażowo udostępniona 24.06.2020 roku i pierwszym miejscem na całym świecie, w którym można dokonać płatności okiem jest Wrocław. PayEye to naturalna r-ewolucja w płatnościach –do płatności nie trzeba mieć przy sobie gotówki, karty płatniczej telefonu czy zegarka. Wystarczy jedno spojrzenie, aby zatwierdzić transakcję. Płatności okiem są kolejnym etapem rozwoju płatności biometrycznych, który w związku ze swoją niezawodnością oraz zerowym współczynnikiem fałszywych odrzuceń mają szansę zastąpić dotychczasowe formy uwierzytelniania użytkownika. Nasze rozwiązanie jest również kreatywną odpowiedzią na wymogi dyrektywy PSD2 w kwestii wprowadzania silnego uwierzytelniania – to rozwiązanie, które gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo realizowanych transakcji. W rozwoju badań i w naszych działaniach wspiera nas Unia Europejska, a w pierwszej części pilotażu płatności okiem usługa dostępna była w ponad 150 miejscach we Wrocławiu. Aktualnie przygotowujemy się do drugiej części pilotażu z użyciem terminala eyePOS 2.0.

12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu
15 Życie na lądzie

Bredpaki - pierwsze, pyszne naczynia jadalne

Firma Breadpack sp. z o.o. to pierwszy producent, który samodzielnie stworzył nieznaną dotąd technologię i stworzył piece do wypieku pysznych, w pełni roślinnych, jadalnych naczyń. Dzięki tej innowacji na rynku pojawiły się w pełni odpowiedzialne, ekologiczne alternatywy dla szkodliwych, jednorazowych naczyń z materiałów sztucznych.

Bredpaki to chrupiące naczynia wypiekane ze świeżego ciasta, których nie można porównać z żadnymi dotychczas dostępnymi na rynku. Bredpaki świetnie nadają się do korzystania na szeroką skalę w gastronomii, branży eventowej, cateringowej, na potrzeby detaliczne. Dzięki naszej technologii mają smak i charakter, i tym właśnie zaskakują konsumentów! Naczynia nie zawierają w sobie produktów odzwierzęcych ani chemii spożywczej.

Wiedząc, że tylko 10% wszystkich sztucznych odpadów, z wyprodukowanych ponad 6 mld ton, zostało poddanych recyklingowi, nie mogliśmy zwlekać. Wiele surowców nigdy nie powróci do obiegu zamkniętego, a zamiast tego na kilkaset lat spocznie w środowisku, rozpadając się na mikroplastik. Jednorazówki jednak szkodzą jeszcze będąc w użytku: ich produkcja powoduje wzrost CO2, a wiele ma w składzie niebezpieczne składniki, które przenikają do naszego posiłku, a wraz z nim, do naszych organizmów.

Jadalne naczynia eliminują problem nadmiaru odpadów opakowaniowych pochodzących od jednorazówek w gastronomii i przemyśle eventowym i są absolutnie bezpieczne dla zdrowia. Ich produkcja przyczynia się do ograniczenia produkcji CO2, w porównaniu do sztucznych jednorazówek. Ponadto udowadniają, że wybór opcji eko to wybór rozwiązania korzystniejszego, a nie rezygnacja z czegoś. Bredpaki naprawdę chce się zjeść, są wartością dodaną, powodem do rozmowy o opakowaniach, przyzwyczajeniach, środowisku.

13 Działania w dziedzinie klimatu

BudgetBee - aplikacja HR. Benefity dopasowane do potrzeb pracowników.

BudgetBee to nowoczesna aplikacja HR, wspierającą zarządzanie benefitami dla pracowników, gwarantująca pełną personalizację dodatków.
Zbiórki realizowane za pomocą BudgetBee dają możliwość wspólnego planowania firmowych inicjatyw czy szkoleń oraz dopasowywania benefitów do potrzeb i oczekiwań każdego z pracowników. Dzięki takiemu rozwiązaniu firma otrzymuje otwarte i nowoczesne podejście do zarządzania dodatkami, a także transparentność budżetu.

Model współdecydowania (oparty na działaniu budżetu partycypacyjnego), realizowany w aplikacji wpływa na wzrost zaangażowania i poczucie docenienia, a także wellbeing pracowników. W dynamicznie zmieniającym się świecie jaki nas otacza, mamy możliwość równie dynamicznego reagowania na zmieniające się potrzeby wewnątrz organizacji. Niezależnie czy pracujemy zdalnie, hybrydowo czy stacjonarnie.

BudgetBee wpisuje się w społeczną strategię ESG, a każda firma może wykorzystać aplikację do wspierania najważniejszych jej wartości. W rękach pracodawcy jest rozwiązanie, które uwzględniając w działalności biznesowej wpłynie na komfort i bezpieczeństwo w miejscu pracy, poszanowanie równości, podniesienie zaangażowanie pracowników, skuteczne budowanie dobrych praktyk EB, ale także przewagi konkurencyjnej. Planując zbiórki charytatywne w BudgetBee możemy także wspierać firmowe działania CSR. Wszystkie te kwestie przekładają się na bezpośrednie korzyści, pozytywny odbiór firmy, lojalność pracowników, świadomość standardów pracy i firmowych wartości.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
16 Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje
17 Partnerstwa na rzecz Celów

Clara

Clara, to program wysłania w kosmos dużej ilości „zwiadowców” w celu penetrowania przestrzeni kosmicznej, monitorowania zagrożeń z kosmosu, namierzania nowych planet, cił, organizmów. Wszystko w celu zdobywania wiedzy przez ludzkość by była lepsza, również technologicznie. Clara może dać wsparcie we wszystkich poniższych zagadnieniach. Oczywiście dla bezpieczeństwa zwiadowcy nie mają opji drogi powrotnej

9Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

Coer

Zautomatyzowany system zbierania i magazynowania wody deszczowej do zastosowania w miejscach niezadaszonych. Docelowo woda będzie zdatna od razu do picia. Produkt kierowany na rynek osób indywidualnych, komercyjny oraz społeczny (WHO, ONZ, Unicef)

6 Czysta woda i warunki sanitarne

Dobrostan psychiczny - Mocniejsi.pl

Naszym celem jest poprawa dobrostanu psychicznego. Chcemy, aby opieka psychologiczna kierowana do pracowników, była dostępna dla każdego. Poprzez poprawę zdrowia psychicznego, pracodawcy odczują jakie przełożenie ma to na realny rozwój biznesu.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
4 Dobra jakość edukacji
5 Równość płci
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności
16 Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje
17 Partnerstwa na rzecz Celów

DOUGHNUT ECONOMICS Coalition Poland

Tworzymy oddolną Koalicję DOUGHNUT ECONOMICS w Polsce. Sieć współpracy oddolnych międzysektorowych i społecznych powiązań w celu aktywnego działania na rzecz Koncepcji Kate Reworth: “Siedem sposobów myślenia o ekonomii XXI wieku”. W Polsce teoria tłumaczona jest jako EKONOMIĄ OBWARZANKA.

Jako WIELOPOKOLENIOWA realizujemy 3 Projekty społeczne w tym zakresie. Każdy z nich polega na tworzeniu Lokalnych Grup Aktywności skupiających przedstawicieli wszystkich sektorów i społeczności którym zależy na przeprowadzeniu lokalnej zmiany umożliwiającej poprawę stanu zrównoważenia miasta i społeczności względem środowiska i klimatu. Temat jest wdzięczny ale wielosektorowa praca nad nim nie jest prosta. Ścierają się sprzeczne interesy, budzą partykularne ambicje, budżety są zwykle zbyt małe, brak czasu … ale na tej Planecie musimy dbać o Życie. Wspólnie.

Korzystamy z metod warsztatowych i projektowych. Lokalne Grupy Aktywności DOUGHNUT ECONOMICS tworzymy i pracujemy z nimi zgodnie z metodologią DEAL (Doughnut Economics Action Lab) przetłumaczoną przez nas na język polski. WIELOPOKOLENIOWA należy do globalnej struktury DOUGHNUT ECONOMICS oraz DEAL. Pracujemy z prawami autorskimi Kate Reworth oraz DEAL CIC Oxford.

Naszym celem jest pomoc w stworzeniu w każdym z 37 Polskich miast liczącym powyżej 100.000 mieszkańców – Lokalnej Grupy DEAL (Doughnut Economics Action Lab).

Globalna inicjatywa DEAL może pochwalić się już powstaniem ponad 100 takich oddolnych Grup. WIELOPOKOLENIOWA uruchomiła w Polsce 2 Lokalne Grupy DEAL: Gliwice i Ruda Śląska. Obecnie realizujemy Projekt DEAL finansowany z Fundacji Batorego MASZ GŁOS! oraz Projekty DEAL finansowane z ERASMUS+ (partnerstwo: Berlin, Haga, Bratysława i Bukareszt).

3 Dobre zdrowie i jakość życia
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu
17 Partnerstwa na rzecz Celów

Edukacja Finansowa Dzieci i Młodzieży „Młodzi w Sieci”

#MłodziwSieci to projekt mający na celu promowanie znajomości zagadnień finansowych w ramach Edukacji Finansowej Społeczeństwa oraz zagadnień z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i ochrony przed cyberprzestępstwami.
To kompendium wiedzy na temat finansów dla młodego człowieka rozpoczynającego start w dorosłość.
Realizuje jeden z siedemnastu celów Zrównoważonego Rozwoju, jakim jest dobra jakość edukacji, w tym dostęp do edukacji finansowej młodzieży oraz wyrównywanie szans.
Program odpowiada wyzwaniom zmieniającego się świata i kultywuje postawę poszerzania wiedzy.

Działania, czyli etap #FantastycznaObietnica
▪️projekty dla lokalnych społeczności oraz młodzieży ze szkół ponadpodstawowych
▪️poradniki oraz cykl porad dla rodziców, będące wsparciem podczas rozmów z młodzieżą
▪️nowoczesne materiały edukacyjne dla nauczycieli, będące urozmaiceniem lekcji. Do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć z uczniami, w trybie stacjonarnym i online.
▪️szkolenia dla nauczycieli, pomagające w ewaluacji sposobów, w jaki dzielą się wiedzą podczas lekcji, opierające się o empatię, poszanowanie różnorodności i przygotowanie uczniów do „zawodów przyszłości”
▪️wsparcie nauczycieli przy realizacji podstawy programowej w kontekście bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii
▪️konferencje dla nauczycieli i praktyków
▪️platforma e-learningowa oraz aplikacja mobilna pozwalająca na korzystanie z cyfrowych pomocy naukowych
▪️edukacja młodzieży w zakresie dbałości o bezpieczeństwo finansów. Przekazywanie wiedzy o możliwych nowoczesnych zagrożeniach, trendach oraz zmieniających się metodach nadużyć oraz sposoby na skuteczne im zapobieganie
▪️konkursy i zajęcia praktyczne, by zmobilizować młodzież do zagłębienia się w tematy
▪️publikacje wydarzeń w Social Mediach budujące świadomość. Celem jest zainteresowanie młodzieży tematyką, zachęcenie do dzielenia się wiedzą, wymiana doświadczeń i kształtowanie postawy nauki przez całe życie

Obszary w strefie Edukacji, czyli #NieDajSięNabraćwSieci 🐟
▪️przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
▪️cyberprzestępstwa w sieci
(schematy Ponziego, nigeryjski książę, „Pump&Dump”, „One Coin”, piramidy finansowe, schemat „Poyais”)
▪️phishing i SPAM
▪️hazard w sieci (łamanie prawa)
▪️włamania komputerowe
▪️tworzenie silnych haseł i bezpieczne korzystanie z infrastruktury
▪️kradzież danych osobowych i wyłudzenia poufnych informacji
▪️wirusy
▪️właściwe reagowanie na cyberzagrożenia, w tym zwalczanie hejtu, mowy nienawiści i dezinformacji w sieci
▪️cyberprzemoc, seksting, patostreaming oraz e-uzależnienia

4 Dobra jakość edukacji

Equiterra

Equiterra to startup EcoEduTech, którego misją jest szerzenie przyjaznej i dopasowanej do osobowości użytkownika wiedzy na temat mitygowania negatywnego wpływu człowieka na środowisko naturalne. W Equiterze mamy wrażenie, ze aktywizm ekologiczny dzisiejszych czasów przestał być siłą napędową zmian społecznych. Nasze rozwiązanie to przyjazna użytkownikowi, innowacyjna aplikacja mobilna z nastawieniem na grywalizację i personalizację doświadczeń, oferowana zarówno użytkownikom indywidualnych i biznesowym (głównie pracownikom korporacji). Użytkownik będzie otrzymywał do wykonania misje i zadania proekologiczne uzależnione m.in. od profilu jego osobowości i poziomu zaangażowania. Algorytm Equiterry, podpowiada użytkownikom ile czasu zostało zanim jakiś czynnik środowiskowy (np. zanieczyszczenie powietrza) osiągnie wartość krytyczną i jakie zadania ekologiczne należy wykonać, żeby to odsunąć w czasie lub wyeliminować. Aplikacja będzie umożliwiać prezentację działań proekologicznych w postaci wykresów, danych ilościowych oraz jakościowych, co pomoże zbudować i praktykować trwałe nawyki proekologiczne. Ponadto możliwy będzie dostęp do informacji związanych z ekologią i klimatem w postaci przewodnika. W rozwiązaniu stawiamy przede wszystkim na przyjazny użytkownikowi UX oraz prosty język i storytelling.

11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

FEBLIK

FEBLIK to pierwsza na polskim rynku Platforma Warsztatów Rzemieślniczych. Działa na zasadzie marketplace, gdzie z jednej strony pomaga małym lokalnym pracownią rzemieślniczych wypromować się i dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a z drugiej strony dociera do potencjalnych uczestników pokazując, że warsztaty rzemieślnicze to prawdziwe lekarstwo na obecne czasy i nasze frustracje i problemy.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
4 Dobra jakość edukacji
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Festiwal Oddechu #2

Festiwal Oddechu #2 – to druga odsłona dwudniowego wydarzenia ukierunkowanego na pracę z oddechem (pokazy technik praktycznych, wykłady i prelekcje), które odbędzie się 22-23 stycznia 2022 w Warszawie. To projekt poświęcony rozwojowi osobistemu, pogłębianiu świadomości, promowaniu zdrowych nawyków w życiu codziennym. Chcielibyśmy za sprawą tej inicjatywy pokazać, jak ważny w życiu jest proces oddychania, jaki ma wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie, także w kontekście pandemii. Festiwal Oddechu to przestrzeń do wykładów, aktywnych zajęć ruchowych, pracy z ciałem, pracy z emocjami, praktyk wyciszających. Naszym celem jest pokazanie technik i narzędzi do radzenia sobie w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości najszerszej grupie odbiorców.

Program:
1. PRAKTYKA – aktywne zajęcia ruchowe, praca z ciałem i emocjami – joga, relaksacje, trening uważności, praktyki wyciszające;
2. TEORIA – wykłady i dyskusje (w tym Carl Honoré – www.carlhonore.com), teoria oddechu;
3. SLOW KIDS – zajęcia dla dzieci zawierające techniki oddechowe, warsztaty parentingowe, sensoryczna strefa odpoczynku;
4. targi – ok. 50 wystawców związanych z tematyką Festiwalu, slow produkty;
5. ART – muzyka na żywo, koncerty.

Cele projektu:
– promocja pracy ze świadomym oddechem i edukacja nt. roli oddechu w codziennym życiu;
– upowszechnienie znajomości technik i praktyk oddechowych;
– kształtowanie dobrych nawyków w życiu codziennym (konieczność odpoczynku i umiejętność relaksacji, szczególnie w dobie pandemii);
– prezentacja różnorodnych metod i narzędzi związanych ze świadomym oddechem oraz służących radzeniu sobie ze stresem i napięciem w życiu codziennym;
– przeciwdziałanie przebodźcowaniu dzieci (strefa SLOW KIDS);

Rezultaty:
– wzrost wiedzy w zakresie znaczenia i funkcji świadomego oddechu w życiu;
– wsparcie procesu edukacji młodego pokolenia w zakresie wykorzystania technik służących profilaktyce i ochronie zdrowia;
– przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii COVID-19 i przytłaczających warunków współczesnego życia (smog, izolacja, depresje, choroby, przemęczenie) – ad. Narodowy Test Zdrowia Polaków 2021 poprzez pokazanie technik i narzędzi;
– wsparcie zdrowia fizycznego i psychicznego społeczeństwa.

Liczba planowanych uczestników: 6.000 os.

Grupa docelowa:
– szeroka publiczność, w tym osoby zainteresowane profilaktyką zdrowia i tematyką Festiwalu, którym bliska jest filozofia slow (81%), świadomi konsumeNci, którzy wolą wydać więcej za dobrą jakość (74%), troszczący się o środowisko i zagadnienia związane z ekologią i fair trade (75%), wskazujące wysokie przywiązanie do marki i mające zaufanie do sprawdzonych informacji (65%).
Podział odbiorców ze względu na:
– Miejsce zamieszkania: osoby zamieszkujące duże miasta > 500 tys. os. (75% uczestników wydarzenia); miasto 100-499 tys. os. (15%); miasto < 100 tys. os. (6%); wieś (4%); - Płeć odbiorców: kobiety (80,2%), mężczyźni (19,8%); - Wiek: Pokolenie X (35-54 l.) – 36%, pokolenie Y (25-34l.) – 35%, Pokolenie Baby Boomers (55+ l.) – 20%, Pokolenie Z (do 24 l.) – 9%. Dodatkowo część Festiwalu SLOW KIDS – dedykowana dzieciom do 15 r.ż. Pierwsza edycja Festiwalu, którą zorganizowaliśmy w lipcu tego roku spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem 🙂 Szczegóły wydarzenia: https://jestemslow.pl/wydarzenia-jestem-slow/festiwaloddechu?fbclid=IwAR3JkO11bXc1inUGX58kWh-tiwCTkNdzVOIFj9gUPF6egSnsGntOzDvThnk&utm_source=facebook&utm_medium=wydarzenie&utm_campaign=wydarzenieFO&utm_term=lipiec&utm_content=fo

3 Dobre zdrowie i jakość życia

FixMix - Cyfrowa platforma napraw przedmiotów osobistych

W FixMix naprawiamy rzeczy codziennego użytku: buty, ubrania i akcesoria skórzane. Oferujemy naszą usługę jako aplikację web dla klientów indywidualnych oraz employee benefit dla pracowników biur i co-worków. Użytkownik zamawia usługę naprawy, kurier odbiera przedmioty i przekazuje do specjalisty. Po kilku dniach naprawiony sprzęt wraca do klienta. Zdejmujemy z Klientów końcowych wszystkie niedogodności związane z procesem naprawy.

FixMix adresuje problem nadprodukcji oraz wykorzystania ograniczonych zasobów naturalnych. Zepsute rzeczy są naprawiane w wygodny i szybki sposób. Wpisujemy się w dynamicznie rosnące trendy: sustainability i circular economy.

Łączymy rzemieślników i klientów poszukujących usług napraw rzeczy osobistych. Zapewniamy obsługę na całościowej ścieżce klienta on-line: od znalezienia zaufanego rzemieślnika, przez prezentację jego oferty, po procesowanie płatności, logistykę i obsługę posprzedażową. Rzemieślnicy zyskują widoczność w internecie i dodatkowy kanał sprzedaży oraz promocji.

Dodatkowo dla firm i przestrzeni biurowych oferujemy możliwość oddania przedmiotów do naprawy w biurze (do specjalnego kosza FixMix), kurier odbiera zawartość kosza i tydzień później przywozi naprawione rzeczy.

8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Folwark Wawer

Folwark Wawer to projekt w ramach którego tworzymy miejskie gospodarstwo, w którym mamy pasiekę, szklarnię, uprawy. Mamy alpaki, ale wkrótce pojawia się i inne zwierzęta. To miejsce konstruktywnego spędzania czasu w ramach wolontariatu, albo w ramach warsztatów – serowarskich, wędzenia, robienia pizzy, kiszenia warzyw, robienia mydeł. To miejsce inspiracji do zmiany sposobu myślenia o tym, jak dbać o środowisko. A także projekt, który powstaje oddolnie, dzięki wsparciu wolontariuszy i firm.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
4 Dobra jakość edukacji
7 Czysta i dostępna energia
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Global Volunteer

Global Volunteer to doświadczenie międzykulturowego wolontariatu, które umożliwia organizacjom współpracować z młodymi ludźmi z całego świata podczas projektów mających na celu rozwiązanie kulturowych, ekonomicznych, społecznych i ekologicznych problemów współczesnego świata. Jest to możliwość odbycia wolontariatu za granicą lub od strony szkół w Polsce, możliwość organizacji warsztatów międzykulturowych z osobami z zagranicy.

1 Koniec z ubóstwem
2 Zero głodu
3 Dobre zdrowie i jakość życia
4 Dobra jakość edukacji
5 Równość płci
6 Czysta woda i warunki sanitarne
7 Czysta i dostępna energia
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
9 Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu
14 Życie pod wodą
15 Życie na lądzie
16 Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje
17 Partnerstwa na rzecz Celów

Grape - Cyfrowa Spiżarnia

Produkcja żywności, w skali globalnej, odpowiada za prawie jedną czwarta emisji gazów cieplarnianych. Proces produkcji jedzenia w dużym stopniu przyczynia się do ocieplenia klimatu. Tymczasem, według Organizacji Narodów Zjednoczonych – agenda FAO, na świecie co roku marnuje się 1/3 wyprodukowanej żywności nadającej się do spożycia. Kiedy zmarnowane jedzenie trafia na wysypiska śmieci i gnije, wytwarza ono gigantyczne ilości gazów cieplarnianych takich jak metan czy dwutlenek węgla, co w jeszcze większym stopniu przyspiesza zmiany klimatyczne.

Celem projektu GRAPE jest wprowadzenie na rynek innowacyjnej e-usługi dla gospodarstw domowych, która będzie pełniła rolę wirtualnego asystenta zakupów spożywczych. Rozwiązanie, nad którym pracuje zespół Grape, ma na celu wsparcie procesu planowania oraz robienia zakupów spożywczych, czego efektem będzie zmniejszenie ilości marnowanego jedzenia.

Startup Grape rozwija autorski, inteligentny system do katalogowania żywności, dedykowany dla konsumentów, który dostępny jest w postaci aplikacji mobilnej.

Główne funkcje aplikacji to:
– Lista zakupów: Z nami sprawnie zaplanujesz zakupy, a GRAPE zapamięta za Ciebie i przypomni Ci o wszystkich Twoich produktach w odpowiednim czasie
– Cyfrowa spiżarnia: Cyfrowa spiżarnia GRAPE będzie zawsze w zasięgu Twojej ręki, dzięki czemu wyeliminujesz zbędne zakupy i zaoszczędzisz pieniądze
– Skaner kodów kreskowych: ułatwi Ci wprowadzanie dodatkowych produktów do cyfrowej spiżarni
– Integracje e-commerce: ułatwią Ci zamawianie zaplanowanych zakupów ze sklepów online

2 Zero głodu
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu
17 Partnerstwa na rzecz Celów

Hashiona to aplikacja medyczna, która pomaga osobom cierpiącym na chorobę Hashimoto

Hashiona jest aplikacją mobilną pomagającą pacjentom w opanowaniu zdiagnozowanej choroby Hashimoto i tarczycy dzięki unikalnemu (opartemu na podstawach naukowych) 20-tygodniowemu programowi „Krok po Kroku do Remisji” oraz spersonalizowanym funkcjom zapewniającym wygodną iskuteczną drogę do odzyskania zdrowia i energii życiowej.

– Nasz spersonalizowany program pomaga uzyskać remisję objawów krok po kroku w ciągu 20 tygodni.
– Podejście zorientowane na pacjenta – troszczymysię o pacjentów w sposób holistyczny i wyjaśniamy przyczyny zaburzeń tarczycy
– Dolegliwości autoimmunologiczne łatwo wyjaśnione za pomocą przejrzystych diagramów,spersonalizowane monitorowanie i raportowanie
– Odzyskanie równowagi dzięki codziennej diecie i suplementacji, odpowiednim ćwiczeniom, niwelowaniu stresu i poprawie higieny snu
– Nasza (re)misja jest jasna – chcemy, aby każdy pacjent znalazł swoją indywidualną ścieżkę do optymalnego zdrowia i pewności siebie w radzeniu sobie z zaburzeniami tarczycy!

3 Dobre zdrowie i jakość życia

Helping Hand - program wsparcia kondycji psychicznej pracowników

Helping Hand jest pierwszą w Polsce platformą udostępniającą aplikacje mobilne (iOS i Android) oraz panel WEBowy (z narzędziami dla terapeutów) dla pracowników i ich rodzin w zakresie zdrowia psychicznego. Platforma łączy dostęp do (wyłącznie) certyfikowanych terapeutów oraz daje dostęp do narzędzi auto-diagnostycznych, auto-terapeutycznych. Cały proces realizowany jest w oparciu o zasady całkowitej anonimowości użytkownika, dostępności 24/7 i bezprecedensowej jakości – działamy wyłącznie z doświadczonymi ekspertami i monitorujemy efekty realizując nasze ambicje oparcia działań o proces Evidence Based Medicine.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
+ Demokratyzacja dostępu do usług wsparcia zdrowia psychicznego

Helpio

Helpio łączy osobę, która ma jakieś zadanie do wykonania, z osobą, która to zaanie może wykonać za nas. Odpłątnie lub nieodpłatni. Obecnie ok 36 różnych zadań od najpowszechniejszych po te bardziej szalone. Udostępniliśmy narzędzie umożliwiające generowanie nowych lub dodatkowych przychodów lub pomoc w ramach wolontariatu.

5Równość płci
8 Wzrost gospodarczy i godna praca

Hoho

Aplikacja wymiany prac i pozdrowień między Dziaciakami na całym Świecie, np.: życzenia świąteczne, mikołajkowe itd.

10 Zrównoważone miasta i społeczności
16Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje

Hydropolis - technologia uprawy wertykalnej wraz z systemem kontrolowanej atmosfery

W Hydropolis zajmujemy się wertykalnym rolnictwem. Stworzyliśmy systemy uprawowe, które pozwalają na wzrost niskich roślin liściastych (takich jak sałaty, zioła, kwiaty) przez cały rok, bez względu na klimat. Aby zaspokoić potrzeby przyszłych klientów zaprojektowaliśmy dwa rozwiązania: – Plantainer, czyli hydroponiczny kontener uprawowy wraz z systemem kontrolowanej atmosfery, który pozwala na uprawę 4,9 ton żywności w ciągu roku. – System Smart Crop, którym można zapełnić dowolną przestrzeń (halę, magazyn, piwnicę). Smart Crop dostarcza ponad 100 szt. sałat z 1 m2 a ergonomiczny design pozwala na szybką i łatwą pracę przy uprawie.

Przy pracach nad technologią przyświecała nam idea mądrego gospodarowanie zasobami, takimi jak: woda, energia, praca, przestrzeń. Dzięki temu, zarówno Plantainer jak i Smart Crop pozwalają na zaoszczędzenie 95% wody w porównaniu do tradycyjnego rolnictwa. Specjalnie zaprojektowane lampy LED, które oświetlają rośliny oraz system automatycznego utrzymania atmosfery nie tylko przyspieszają wzrost rośliny, ale również zapewniają jej wysoką jakość.

Ze względu na system prowadzenia uprawy, nie ma potrzeby stosowania herbicydów, fungicydów, czy innej zbędnej chemii uprawowej. Dzięki temu produkt uprawiany w technologii Hydropolis jest zdrowy i bezpieczny dla człowieka, a uprawa nie zanieczyszcza powietrza, gruntów oraz wód podziemnych. Produkty Hydropolis projektowane są razem z OZE: fotowoltaiką oraz pompami ciepła.

2 Zero głodu
3 Dobre zdrowie i jakość życia
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu
15 Życie na lądzie

iHob

iHob, to innowacyjne rozwiązanie, którego zadaniem jest skrajne obniżenie lub całkowite zlikwidowanie zdarzeń ginięcia pieszych na przejściach dla pieszych oraz użytkowników pojazdów na niestrzeżonych przejazdach kolejowych. Docelowo pieszych i rowerzystów na poboczu.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
10 Zrównoważone miasta i społeczności
+Bezpieczeństwo społeczne

Impactove

Tworzymy most łączący zbiórki charytatywne, wolontariuszy, ofiarodawców i kupujących na jednej platformie. Jest to platforma agregująca licytacyjne ogłoszenia charytatywne, gdzie 100% wpłat za przedmioty kierowana jest przez kupujących na zbiórki. To miejsce, gdzie każdy może przekazać już nieużywane rzeczy w domu na szczytne cele, dając im drugie życie i dbając o zasoby środowiska. Dodawać ogłoszenia można samemu, jak również spakować karton z rzeczami i przekazać ich większą ilość, za pośrednictwem platformy, wolontariuszom, którzy dodadzą ogłoszenia na rzecz zbiórek. Całą ścieżkę przebytych fantów można śledzić od nadania paczki, aż po zakończenie licytacji, dlatego każdy ofiarodawca ma pewność, że przekazane rzeczy trafią w dobre ręce. Pragniemy stworzyć społeczność „Bardziej Być niż Mieć” tworząc klub impactovi – dla aktywnych kupujących i darczyńców pragniemy stworzyć program lojalnościowy, w ramach którego będą przekazywane zniżki i vouchery do partnerów tworzących niematerialne wartości dla rodzin: szkoły językowe, sale zabaw, kina, teatry, biura turystyczne, centra rozrywki. Zakupy „impactove” to zakupy, które zmieniają świat na lepsze w oparciu o filozofię „zero waste” i „sharing economy”. Każdy zakup na portalu, to szansa na szybsze zebranie środków na operacje ratujące życie, rehabilitacje, oraz poprawę jakości życia osób niepełnosprawnych. Każda przekazana rzecz na cel licytacji to wyraz empatii oraz troska o najbardziej dotkniętych przez los i stan środowiska.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Inkubator Przedsiębiorczości Młodzieżowej YES

Jako Przedsiębiorstwo Społeczne – FAMILOK Spółdzielnia Socjalna działa dynamicznie w obszarze edukacji młodzieżowej uczniów szkół ponadpodstawowych.

Jednym z priorytetów Spółdzielni FAMILOK jest nowoczesna praktyczna edukacja przedsiębiorcza młodzieży szkolnej. Umożliwiamy kilkuosobowym Zespołom młodych ludzi wspólne przygotowanie i uruchomienie testowej działalności gospodarczej. W dowolnej branży. Jak chcą. Jak mogą. Na początek – w mikro skali, w szkole.

Nasza działalność edukacyjna prowadzona jest pod marką: Inkubator Przedsiębiorczości Szkolnej YES. Różni się od innych inkubatorów szkolnych w Polsce tym, że nasze działania nie są wirtualne, nie angażujemy na siłę nauczycieli o ile tego nie chcą, nie pracujemy na symulacji działań, nie ograniczamy sprzedaży do wstawiania produktów do sklepów internetowych, nie ograniczamy płatności do gotówki… Umożliwiamy prowadzenie realnej działalności gospodarczej, z realną kasą fiskalną, rzeczywistymi wszystkimi możliwościami płatności … ale i z realnymi trudnościami które przynosi prawdziwy Rynek.

Nasze autorskie rozwiązanie przetestowaliśmy w kilku szkołach ponadpodstawowych. Zostało uznane za innowacje w obszarze edukacji w Programie Popojutrze finansowanym przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej w 2021 roku. Takie innowacyjne rozwiązanie może zapewnić tylko podmiot o statusie Przedsiębiorstwa Społecznego!

Naszym celem jest replikacja Inkubatora Przedsiębiorczości Szkolnej YES w innych szkołach ponadpodstawowych z młodzieżą zainteresowaną przedsiębiorczością zespołową. Oferujemy docelowo zarówno formę kooperatywną (spółdzielczą) jak i kapitałową ale opartą na pracy (Prosta Spółka Akcyjna). Zwracamy uwagę na CSR oraz SDGs.

4 Dobra jakość edukacji
5 Równość płci
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
17 Partnerstwa na rzecz Celów

#Jestem Slow

Grupa Slow (działająca od 2014, wcześniej – od 2009 r. pod nazwą Media Shop Sp. z o.o.) i od początku działalności skupiona jest na aktywnej promocji trendu „slow”.

„Slow” definiujemy w szerokim kontekście – jako zrównoważony sposób tworzenia i mądrej konsumpcji towarów i usług oraz świadomy sposób partycypacji w życiu społecznym, w tym w sferze kultury. Idea Slow opiera się na niespiesznym, przemyślanym wyborze w każdym aspekcie życia społecznego. Oferta slow jest przeciwieństwem i alternatywą dla twórczości produkowanej masowo – bliskie są jej zasady społecznej odpowiedzialności oraz równowagi w kwestiach biznesu, etyki i ekologii. Produkty wytwarzane w ramach slow przemysłów odwołują się do lokalności i dziedzictwa, są nastawione na wspieranie rodzimych producentów, co czyni polskie produkty bardziej konkurencyjnymi w stosunku do zagranicznych. „Slow” może stać się etykietą i narzędziem promocji zagranicznej polskich branż kreatywnych. Slow ma także globalne znaczenie w dzisiejszym myśleniu o produkcji i jest ścieżką do zrozumienia, w jaki sposób twórczość i kreacja może przenikać do biznesu, wpływać na stymulację innowacyjności, a tym samym przyczyniać się do wzrostu gospodarczego, zwiększanie potencjału komercyjnego, aż po tworzenie miejsc pracy i zwiększania atrakcyjności inwestycyjnej dla potencjalnych sponsorów i partnerów biznesowych.

Grupa Slow jest organizatorem największych w Polsce projektów targowych (Jestem Slow, Jestem Vintage, Slow Market – targ kulinarny) oraz inicjatyw promujących trend slow (Slow Weekend – największa impreza łącząca wszystkie dziedziny „slow” trendu w Polsce, Slow Akademia, partner Festiwalu Oddechu).

Targi Slow Fashion – dotychczas odbyło się blisko 50 edycji targów będących największymi targami mody autorskiej w Polsce (pierwsza edycja w kwietniu 2014 r. w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich). Kolejne edycje odbywały się na terenie Stadionu Narodowego, we wrocławskiej Hali Stulecia, w Halach Soho Factory i Mińska 65, w 2020 w Centrum Praskim Koneser w Warszawie, a w 2021 w Elektrowni Powiśle. Podczas każdego z wydarzeń swoje projekty prezentuje około od 200 do 400 marek z całej Polski. Frekwencja na każdym wydarzeniu wynosi około 20 000 gości. W 2018 roku targi Slow Fashion otrzymały nagrodę Doskonałość Mody Magazynu Twój Styl w kategorii wydarzenie roku. Dotychczasowymi ambasadorkami projektu były Gabi Drzewiecka, Natalia Przybysz, Ada Fijał, Olga Frycz. Targom towarzyszy strefa warsztatowa, w których dotychczas wzięło udział około 3 000 osób (m.in. warsztaty tworzenia lasów w szkle, robienie naturalnych kosmetyków, plecenie wianków, zajęcia z upcyklingu ubrań, zajęcia stolarskie dla dzieci) oraz działania charytatywne (zbiórki).

Slow Akademia – projekt edukacyjny skierowany do mikroprzedsiębiorców, którego celem jest wyjaśnienie zagadnień związanych z marketingiem małych firm, przybliżenie tematyki możliwości i schematów działań na rynku zdominowanym przez globalne przedsiębiorstwa.

Szczegóły dot. realizowanych projektów na stronie www i w mediach społecznościowych: Jestem Slow na platformie Facebook i Instagram.

12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

#jużwszystkomam

Akcja organizowana jest w Black Friday. W tym roku odbędzie się jej druga edycja. Celem naszej akcji jest zmniejszenie konsumpcjonizmu. W duchu idei zero waste chcemy skupić uwagę na tym co już mamy, a nie co chcemy posiadać. Zachęcamy uczestników do świadomej uważności – rozejrzyjmy się wokół siebie i zadajmy sobie pytanie, czy naprawdę potrzebuję posiadać jeszcze więcej? Czy nowe oznacza lepsze?

Osoby, które przyłączają się do akcji przesyłają zdjęcia obiektów, rzeczy dla nich ważnych – bardzo często konotujących z dobrymi wspomnieniami, osobami z ich życia.

To właśnie te historie, które chcemy aby budziły w Nas refleksję do podejmowania świadomej decyzji, bo tylko te rzeczy, które mają dla Nas wartość emocjonalną zostaną z nami na zawsze i nigdy nie staną się śmieciami. To też pozytywna droga to sprawdzenia co po nas zostanie, jak zapamiętają nas inni.
wyniki z pierwszej edycji:
– udział ponad 40 osobowości ze świata architektury, designu, mody, muzyki. Publikacje w mediach.
– ponad 60 tys. dotarcia w dniu akcji.
– praca magisterska w Londynie na temat akcji
– akcja wyróżniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu

12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Klub Młodzieżowy

W ramach zadania chcemy prowadzić placówkę wsparcia dziennego dla młodzieży ze środowisk defaworyzowanych. Jej celem jest dalsza praca z wychowankami, którzy uczęszczali do socjoterapeutycznej świetlicy środowiskowej. Kontynuacja procesu terapeutycznego w tym niezwykle delikatnym czasie jest bardzo istotna dla podtrzymania i wzmocnienia efektów rozpoczętej wcześniej pracy. Młodzież w placówce realizować będzie program korekcyjny pod okiem wychowawcy i specjalistów (socjoterapeuta, psycholog) Ponadto podopieczni będą mogli rozwijać swoje pasje i zainteresowania, wzmacniać potencjały i mocne strony. Ponadto realizowane będzie wsparcie edukacyjne i socjalne.

1 Koniec z ubóstwem
3 Dobre zdrowie i jakość życia
4 Dobra jakość edukacji
10 Mniej nierówności

ktoZrobi

KtoZrobi jest to serwis społecznościowy dla ludzi, którzy szukają kogoś, kto wykona dla nich proste, dodatkowe zlecenie / czynność. Kategorie zostały stworzone tak, aby każdy mógł wykonać daną pracę. Dzięki zamieszczonej mapie można w łatwy sposób sprawdzić, czy sąsiad nie potrzebuje pomocy. Użytkowanie jest przejrzyste i proste, dlatego też serwis dedykowany jest dla każdej grupy odbiorców. Celem aplikacji jest wzajemna, lokalna pomoc społeczna, ratowanie z opresji podczas kwarantanny, ułatwienie życia oraz oszczędność czasu. Profit jest obustronny (dla zlecającego i wykonującego). Korzystanie jest całkowicie darmowe, a strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych oraz komputerów.

11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

LokalnyRolnik.pl

LokalnyRolnik.pl to Wirtualny Targ Prawdziwego Jedzenia, na którym rolnicy, rzemieślnicy i drobni wytwórcy dzielą się z mieszkańcami miast swoimi plonami. Tym, co własnoręcznie uprawiali, wyhodowali i wytworzyli. Tym, co najlepsze. W zamian za swoją ciężką pracę otrzymują godziwą zapłatę, która pozwala im kontynuować często wielopokoleniową działalność.

Dzięki nim odkryjesz zapomniane smaki polskiej wsi. Pyszne warzywa i owoce, które dojrzewają we własnym tempie. Tradycyjne wędliny bez chemii i ulepszaczy. Jajka od kur, które swobodnie korzystają z uroków przydomowego ogródka. Nabiał, jak za dawnych lat. Prawdziwe pieczywo na zakwasie. Ręcznie lepione pierogi. A także kilka tysięcy innych sprawdzonych produktów, które przygotowywane są specjalnie na Twoje zamówienie.

Wytwórcy, którzy chcą sprzedawać na naszym wirtualnym targowisku, muszą – bez wyjątku – spełnić szereg warunków związanych m.in. z czystą etykietą produktów, dobrostanem zwierząt hodowlanych, naturalnymi sposobami uprawiania warzyw i owoców. Nie ma tu miejsca na przemysłową produkcję żywności.

Odwiedzamy gospodarzy, by poznać ich historię, codzienną pracę, zaprzyjaźnić się z nimi i sprawdzić, jak wygląda rzemieślniczy proces wytwarzania prawdziwego jedzenia. Chcemy mieć pewność, że to, co oferujemy Ci na naszym wirtualnym targu, cechuje się najwyższą jakością, jest świeże, naturalne i zdrowe.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Maas Loop

Maas Loop to start-up produkujący kompaktową kruszarkę do butelek szklanych, dedykowaną lokalom gastronomicznych. Krusząc butelki na piasek zmniejsza objętości śmieci o 80%. Dzięki czemu redukuje koszty wywozu odpadów 5 krotnie.

W swojej ofercie posiada również abonament odbioru skruszonego piasku od lokali gastronomicznych (zintegrowany z własną aplikacją CRM) oraz jego późniejszą przeróbkę w granulat szklany do piaskowania.

Projekt kruszarki w tym roku otrzymał nagrodę Top Design Winner w konkursie European Product Design Award – w kategorii Sustainable Living/Environmental Preservation/Recycling Equipment.

Prezentacja idei: https://tinyurl.com/jm4k5nxp
Wywiad z CEO o projekcie: https://tinyurl.com/j4v2ycfb

12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

mamopracuj.pl oraz #MamoPracujwIT

Od 10 lat działamy na rzecz zwiększenia aktywności zawodowej kobiet w Polsce, szczególnie w kontekście macierzyństwa, które jak pokazują badania jest jednym z głównych czynników wykluczających kobiety z rynku pracy. Od ponad 5 lat, realizujemy program #MamoPracujwIT, którego celem jest zachęcenia kobiet do szukania pracy w nowych technologiach.

Najpierw powstał portal www.mamopracuj.pl, którego celem było promowania wszelkich elastycznych form zatrudnienia, które ułatwiają pracę mamom oraz tych pracodawców, którzy doceniają korzyści płynące z zatrudniania kobiet. W 2015 r. powstała Fundacja Mamo Pracuj, aby jeszcze pełniej realizować swoją misję organizacji. Edukujemy, inspirujemy zarówno poprzez portal, jak i szereg programów społecznych, mentoringowych dla kobiet wracających do pracy po przerwie.

Nasza Fundacja nieustannie się rozwija, realizując usługi dla klientów korporacyjnych, pozyskując w ten sposób środki na działalność społeczną. Współpracujemy ze znanymi markami z całej Polski realizując kampanie rekrutacyjne i employer brandingowe dla znanych marek pracodawców oraz działania reklamowe. Pomagamy pracodawcom budować wewnątrz organizacji kulturę zrozumienia dla pracowników rodziców, a to pomaga nam tworzyć lepsze warunki do pracy dla różnych grup pracowników.

Nasza Fundacja tworzy także wzorcowe miejsca pracy przyjazne mamom. Obecnie zatrudniamy 10 pracowniczek, które pracują głównie zdalnie, w elastycznym i zadaniowym czasie pracy.

5 Równość płci
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności

Mediacja w biznesie

Celem Projektu jest rozpowszechnianie polubownej formy rozwiazywania sporów mediacji w środowisku biznesowym jako alternatywnej w stosunku do postępowania sądowego poprzez stosowania dobrej praktyki polegającej na umieszczaniu w treści umów zawieranych z partnerami biznesowymi i pracownikami, klauzul mediacyjnych.

W postępowaniu sądowym strony sporu oddają władztwo nad zaistniałym sporem sędziemu, broniąc swojej racji eskalują negatywne emocje i rozgłos firmy, wykluczają dalszą szczerą dobrą współpracę, są czasochłonne i kosztowne.

Tymczasem charakter mediacji pozwala na rozwiązanie tych samych sporów w dużo lepszych warunkach. Wprowadza komfort psychiczny stron, który tworzy przestrzeń do usunięcia sprzeczności i poprawienia komunikacji pomiędzy stronami. Strony zaczynają prowadzić otwarte rozmowy w dobrej wierze i szacunku, będąc decydentami w swoich własnych interesach i sprawach. Około 80% mediacji kończy się ugodami, które zatwierdzone przez sąd mają moc prawną ugody zawartej przed sądem. Podjęcie mediacji przerywa bieg przedawnienia. Dodatkowo rozmowy mediacyjne podlegają zasadzie poufności, która oznacza, że rozmowy mediacyjne podlegają tajemnicy i bezskutecznym jest powoływanie się na nie w toku postępowania sądowego. Kulminacją jest czas rozwiązywania sporu, który trwa od 1 dnia do 30 dni, w zależności od stopnia skomplikowania sporu (postępowanie sadowe trwa średnio 2,5 lata).

Klauzula mediacyjna jest jak dokument, bardzo cieszymy się, że jest, kiedy jest potrzebna.

16 Pokój, sprawiedliwość i silne instytucje

Mindgram - zbuduj odporną psychicznie organizację

Pomysł na Mindgram powstał pod koniec zeszłego roku. Wstępne badania rynku
wykazały, że dostęp do opieki psychologicznej jest bardzo ograniczony: w Polsce na
100 tys. mieszkańców przypada zaledwie 9 psychologów – to drugi najgorszy wynik w
Europie.
Początkowy projekt obejmował powstanie psychokliniki. Well-being i zdrowie
psychiczne są wspólną pasją współzałożycieli i ich motywatorem do działań, dlatego
wspólnie podjęli się misji, aby usługi psychologiczne i well-beingowe dotarły do jak największej grupy ludzi. Edukacja społeczeństwa i destygmatyzacja tematu zdrowia psychicznego jest w Polsce bardzo potrzebna, dlatego właśnie powstał Mindgram.

Głównym celem organizacji jest upowszechnienie dostępu do opieki psychologicznej nie tylko w Polsce, ale także w Europie. Mindgram adresuje całe spektrum potrzeb pracownika, od profilaktyki, po wczesną interwencję aż do zaawansowanej opieki psychologicznej. Wspiera pracowników i liderów w budowie odpornych, zdrowych organizacji, pomaga wdrażać strategie well-beingowe w firmach oraz promuje działania profilaktyczne w miejscu pracy.

3 Dobre zdrowie i jakość życia

Movember Polska 2021 / Mosznowładcy

Celem kampanii jest zachęcanie mężczyzn w całej Polsce do dbania o swoje zdrowie intymne – fizyczne jak i psychiczne. Statystyki zachorowań na nowotwory jądra, prostaty oraz samobójstw wśród mężczyzn pokazują, że faceci w naszym kraju nadal nie chcą rozmawiać na temat „wstydliwych”, intymnych spraw i problemów – dlatego staramy się zachęcać ich do dbania o siebie poprzez pozytywny przekaz. Organizujemy także bezpłatne badania przesiewowe w wielu miastach Polski które pozwalają każdego roku wykryć kilkanaście przypadków męskich nowotworów.

3 Dobre zdrowie i jakość życia

nie jestem masowym produktem

Projekt manifestuje wszechobecną nadproukcje dóbr. To głos ubrań, to prawda o świecie pełnym obfitości w którym mentalnie toniemy. Kupując rzeczy materialne zapominamy o tym co mamy w sobie najważniejsze- zdolność do relacji, emocje, i przeżycia. Masowa produkcja nie tylko prowadzi do niezdrowego dla ludzi konsumpcjonizmu ale również i przede wszystkim niszczenia środowiska, czyli naszego domu. Szacuje się ze przez nasze bezmyślne wybory co sekundę na świecie wyrzucana jest ciężarówka ubrań na wysypisko śmieci. Projekt ,nie jestem masowym produktem, przeobraził się po latach w pełnowymiarowa markę, która głosi nadal słuszne, ważne idee. Marka zamknęła się we własnym obiegu tekstylnym i korzysta wyłącznie z materiałów z drugiej ręki. Przetwarzanie to przyszłość wszystkich twórców opowiedzianych i chcących zmieniać świat, nie tylko w branży modowej.

12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Nie dla reklamówek

Naszym celem jest zwiększanie świadomości kupujących i sprzedających, zwykłych ludzi w domach na problem reklamówek i woreczków foliowych.

13 Działania w dziedzinie klimatu

Odnów mebel zamiast wyrzucić

Zachęcam ludzi, żeby zamiast wyrzucać stare meble nadawali im drugie życie. Pokazuję techniki i sposoby, dzięki którym mebel nabierze spersonalizowanego charakteru i zamiast dołączyć do śmietnikowych gabarytów stanie się prawdziwą ozdobą w domu. Uczę jak wykorzystywać tradycyjne – ręczne techniki renowacji, by zużywać mniej prądu, chemii w procesie oczyszczania drewna. Promuję drewniane meble w domu zamiast przemysłowo wytwarzanych mebli z płyty, by poprawić mikroklimat otoczenia.

12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Osnowa

Osnowa to młoda marka (spółka powstała w marcu 2020) skupiająca się na etycznej i odpowiedzialnej produkcji ubrań. Charakteryzują nas ponadczasowe kapsułowe kolekcje, szacunek dla lokalnego rzemiosła / lokalnej produkcji, innowacyjne certyfikowane materiały i dbałość o środowisko. Stosujemy innowacyjne, ekologiczne materiały, których poszukujemy praktycznie na całym świecie. W naszych kolekcjach znajdziecie m.in. certyfikowany elastan ROICA™, pochodzący z recyklingu z Japonii, włoską wełnę premium z recyklingu Re.Verso czy Newlife – poliester powstający w 100% z wyłowionych z oceanu butelek.

Skrupulatnie sprawdzamy naszych dostawców, analizując certyfikaty i dokumenty potwierdzające pochodzenie oferowanych przez nich tkanin. Dzięki temu cały proces odpowiedzialnej produkcji zaczyna się już na etapie tworzenia materiału. Korzystając z wieloletniego doświadczenia polskiego rzemiosła, ubrania Osnowy szyjemy w rodzinnej szwalni, dlatego możemy mieć pewność co do sprawiedliwego traktowania oraz wynagradzania szwaczek. Na metce każdego z ubrań znajduje się imię szwaczki, która je uszyła.

Założeniem Osnowy jest także promowanie idei szafy kapsułowej, czyli przemyślanej i kompletnej, etycznej garderoby produkowanej lokalnie, składającej się z ponadczasowych krojów pasujących do siebie niczym puzzle. Tak naprawdę promujemy modowy minimalizm – mówimy naszym klientkom, że wcale nie potrzebują wielu ubrań – potrzebują porządku w szafie i redukcji tego co już mają na rzecz lepszych jakościowo i etycznie rzeczy.

Ponadto jako jedyna firma w Polsce zdecydowaliśmy się na współpracę ze skandynawskim startupem Re-Pack, dzięki czemu nasze przesyłki są nadawane do klientów w opakowaniach wielorazowego użytku. Wdrażamy też wiele innowacyjnych pomysłów takich jak second shop Osnowy, w którym sprzedajemy sample i ubrania naszej marki z drugiej ręki. Zostaliśmy również członkami fundacji 1% For The Planet, w ramach którego przekazujemy minimum 1% z naszych zysków na rzecz proekologicznych działań.

12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Pasywne oczyszczalnie ścieków typu Constructed Wetland

Pasywne systemy oczyszczania ścieków typu Constructed Wetland naśladują procesy oczyszczania ścieków zachodzące w torfowiskach i na obszarach bagiennych.
Główną częścią oczyszczalni są filtry z przepływem poziomym i pionowym. Są to niecki wyłożone nieprzepuszczalną folią i geowłókniną wypełnione różnymi frakcjami kamieni. Na złożach osadza się naturalny biofilm mikroorganizmów, który oczyszcza doprowadzane ścieki. Oczyszczalni nie wymaga mechanicznego napowietrzania czy mieszania. Nie dodaje się do niej również żadnych chemikaliów. W naszych projektach staramy się maksymalnie wykorzystywać przepływy grawitacyjne tak by minimalizować liczbę pomp.

Wspomagającą rolę w oczyszczalni pełnią rośliny porastające górną cześć złoża. Nadają one oczyszczalni estetyczny wygląd.
Ścieki rozprowadzane są pod powierzchnią złoża dzięki czemu oczyszczalnia pracuje również zima, ograniczona do minimum jest również emisja odorów.
Oczyszczalnie takie wymagają relatywnie dużej powierzchni (oczyszczania obsługująca 2 000 mieszkańców zajmuje ok 1 Ha). Pełnią jednak dzięki temu (podobnie jak naturalne bagna i torfowiska) rolę zbiorników retencyjnych zatrzymując wodę w lokalnym ekosystemie.

Oczyszczalni tego typu powstaje w miejscowości Udrzynek w Gminie Brańszczyk (woj. mazowieckie).
https://www.youtube.com/watch?v=vK8LbhON4GQ
https://www.uw.edu.pl/naukowcy-z-uw-opracowali-pasywny-system-oczyszczania-sciekow/

6 Czysta woda i warunki sanitarne

Pergamin

Pergamin to internetowa platforma do tworzenia, negocjowania, zawierania oraz zarządzania umowami. Dzięki niej nasi Klienci zaoszczędzili już ponad 20 000 godzin na pracy z umowami, co najmniej 230 000 kartek papieru oraz niemal 700 000 złotych na samych kurierów. Korzystanie z Pergaminu pozwala firmom skrócić czas zawierania prawnie wiążących umów do kilku minut, poprawić przepływ informacji w organizacji i zaprzestać marnowania czasu na powtarzalne czynności, a w efekcie zyskać więcej zasobów na rozwój biznesu. Podpisywanie umów elektronicznie pozwala wyeliminować dojazdy na spotkania z kontrahentami oraz zużycie papieru, a więc pozytywnie wpływa na klimat (zmniejszenie śladu węglowego i wycinki lasów). Pergamin wspomaga także osoby niewidome w aktywności zawodowej, ponieważ dokumenty przygotowane w systemie są rozpoznawane przez translatory. Od października sadzimy w imieniu naszych klientów jedno drzewo za każde sto umów podpisanych w systemie.

8 Wzrost gospodarczy i godna praca
13 Działania w dziedzinie klimatu

Plastik ZNIKA

Globalnie wytworzyliśmy ponad 8 MLD ton plastiku, co daje ok. 1 tonę na żyjącą osobę. Plastik jest w oceanach, co najlepiej obrazuje Wielka Pacyficzna Wyspa Śmieci, która jest 3x większa od Francji. Mikroplastik jest w ciałach wszystkich ludzi, a nawet noworodków. 80% plastiku na świecie nie jest recyklingowane. Tylko 40% opakowań plastikowych w Polsce podlega recyklingowi.

Zastępujemy plastik roślinami.

Nasze rozwiązanie to roślinne opakowania wysyłkowe. Nasze produkty są stworzone z biotworzyw takich jak skrobia kukurydziana. Transformujemy procesy wysyłkowe firm w taki sposób, żeby nie generowały plastiku. Oferujemy foliopaki z biotworzyw roślinnych, taśmy klejące ze skrobi, naturalne kleje, etykiety produktowe z trawy surowej, kompostowalne etykiety kurierskie, roślinne wypełnienia i folie ochronne.

Koperta kurierska z biotworzywa ma te same właściwości, co jej plastikowy odpowiednik, z tą różnicą, że nasze opakowanie można wrzucić do kosza „BIO” i ulegnie ono procesowi kompostowania, więc ostatecznie zniknie. Poprzez promowanie rozwiązań roślinnych chcemy zrewolucjonizować rynek wysyłek, zmniejszyć zanieczyszczenie plastikiem oraz zwiększać świadomość społeczną.

Biotworzywa są innowacyjne na rynku zdominowanym przez plastik i papier oraz pozwalają firmom na ekologiczną wysyłkę i roślinny branding. Chcemy być pierwszą firmą w Polsce i w Europie, która oferuje paletę 100% ekologicznych opakowań, pozwala partnerom B2B zrezygnować z plastiku i daje wartości CSRowe.

12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
14 Życie pod wodą
15 Życie na lądzie

Platforma Wellbee

Wellbee to platforma psychoterapeutyczna, która powstała z pasji kilku przyjaciół i chęci niesienia pomocy. Naszą misją jest przede wszystkim odczarowywanie tematu zdrowia psychicznego, weelbeingu oraz zwiększanie dostępności do usług specjalistycznych. Pragniemy zapewnić wsparcia każdej osobie, niezależnie od miejsca jej zamieszkania.

Jesteśmy przekonani, że kluczem do normalizacji troski o zdrowie psychiczne jest edukacja. Dlatego też psychoedukujemy w mediach społecznościowych, wspieramy zaangażowanych twórców internetowych, partnerujemy oddolnym inicjatywom oraz pomagamy tym, którzy nie krępują się zwracać uwagi swojej społeczności na ważne tematy.

Wierzymy, że zmiana jest możliwa również w biznesie – uświadamiamy pracodawcom, że dobrostan psychofizyczny pracownika może być fundamentalną wartością organizacji, wpływającą korzystnie na jej efektywność i morale.

Staramy się być tam, gdzie mówi się o zdrowiu psychicznym również w kontekście systemu, w którym żyjemy – byliśmy jednym z partnerów tegorocznego Kongresu Zdrowia Psychicznego poświęconego tematowi dramatycznej sytuacji psychiatrii w Polsce.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności

Pole Pole

Od 2019 roku razem z Dorotą Kacperek tworzymy Pole Pole – odpowiedzialny społecznie startup modowy z nurtu slow fashion. Można nas poznać po szalonych kolorowych wzorach ubrań z Afryki. Nasza produkcja odbywa się w Tanzanii w niedużych szwalniach, również w jednoosobowych zakładach krawieckich.

Nasze kolorowe materiały z naturalnych włókien kupujemy na rynkach w Tanzanii, wspierając sprzedawców, a z resztek zawsze produkujemy patchwork, aby żaden kawałek materiału się nie zmarnował.

Współpracujące z nami osoby otrzymują min. 2-krotnie wyższe wynagrodzenie, niż w konkurencyjnej firmie o podobnym profilu w Tanzanii (a do tego dostają zakwaterowanie i wyżywienie w pracy), a wraz z inwestowaniem w lepsze maszyny i zwiększaniem efektywności szwalni dążymy do tego, aby pracownicy zarabiali jeszcze 2,5x więcej, niż teraz. Wiele kobiet szyjących dla Pole Pole to młode matki samotnie wychowujące dzieci, a inne osoby mają na utrzymaniu swoich rodziców, babcie. Wzrost wynagrodzenia pomaga im wyjść z biedy i inwestować w edukację oraz zdrowie bliskich.

Jako współzałożyciel marki spędziłem łącznie ponad rok w Tanzanii, stale pracując nad poprawą jakości, ucząc takich podstaw, jak dotrzymywanie deadline’ów, a także czuwając, aby faktycznie zainwestowane przez nas pieniądze pomogły zwiększać i uatrakcyjniać miejsca pracy – głównie u Innocenta, naszego partnera, którego szwalnia ma ok. 30 pracowników. Poznaliśmy się w styczniu tego roku, a do 15. grudnia przenosi się do nowego budynku napędzanego energią solarną, gdzie będzie miał potencjał do stworzenia 200 miejsc pracy. Duży wkład w tę inwestycję miała pożyczka, którą mu daliśmy, jednocześnie zobowiązując się do przyjęcia spłaty w formie produkcji przez następne lata. Dajemy miejsca pracy i zobowiązujemy się pozostać jego klientami – dla porównania większość rządowych programów pomocy po roku przestaje być finansowana i ostatecznie powoduje szkodę dla lokalnych społeczności.

Ponadto, jesteśmy inkluzywni – tworzymy ubrania w rozmiarach na różne sylwetki, m.in. na większy biust (sprzeciwiamy się wykluczaniu według kanonu piękna wykreowanego przez marki fast fashion). Do tego, większość produktów u nas jest unisexowa, ponieważ uważamy, że podział na płeć w modzie buduje mury zamiast dawać wolność ekspresji.

Tworzymy ubrania, dbając o jakość i wytrzymałość – oferujemy na nie gwarancję. W razie uszkodzenia nieodpłatnie naprawiamy zwrócone ubrania klientów w Polsce.

Posiadamy też zrównoważony sposób marketingu – nie stosujemy agresywnych technik popychających do zakupu. Raczej zachęcamy klientów do rozważnych zakupów. Stworzyliśmy też grupę na Facebooku „Ryneczek Pole Pole”, która liczy już ponad 1600 użytkowników i tam klienci wymieniają się oraz sprzedają ubrania w drugim obiegu.

Ważnym elementem jest też dla nas edukacja klientów. Na Instagramie obserwuje nas ponad 13000 osób i pokazujemy zarówno życie codzienne w Tanzanii, jak i problemy, z którymi się zmagamy. Nasi obserwatorzy mają dzięki temu wgląd w życie codzienne szwalni, widzą, skąd pochodzą ich ubrania i wybierają świadomie.

W lipcu tego roku w Tanzanii towarzyszyła nam 3-osobowa ekipa filmowa z Polski, która kręciła film dokumentalny pod roboczym tytułem “To musi się udać”. Premiera w 1. kwartale 2022. https://www.instagram.com/film_o_pole_pole/

1 Koniec z ubóstwem
2 Zero głodu
5 Równość płci
7 Czysta i dostępna energia
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Poznańska Po-Dzielnia czyli cyrkularna gospodarka w praktyce

Od 3 lat prowadzimy w Poznaniu Po-Dzielnię, czyli miejsce w którym wszystko jest za darmo. To miejsce gdzie można przynieść niepotrzebne nam już przedmioty i nadać im drugie życie. Przyjmujemy i wydajemy ubrania, zabawki, książki, płyty, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt RTV i wiele innych przedmiotów. Całość projektu jest non profit. Opieramy się na wsparciu zespołu wolontariuszy. Organizujemy tez spotkania, wykłady, warsztaty i wystawy dotyczące szeroko pojętej ochrony środowiska i klimatu. Naszym doświadczeniem chętnie dzielimy się z innymi miastami, bo zależy nam by takich miejsc powstawało jak najwiecej.

11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Projekt Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy

Celem projektu – Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy – jest dbałość o racjonalne korzystanie z zasobów planety, polepszenie zdrowia i samopoczucia użytkowników mieszkań/domów, zmiany jakości życia oraz zaangażowania i aktywności dla wdrażania opracowanych rozwiązań codziennego zrównoważonego życia.

Widzimy potrzebę edukacji w obszarze zrównoważonego życia/domu. Połączyliśmy nasze doświadczenie, wiedzę i dobre praktyki ngo. Postrzegamy to jako realizację misji i odpowiedzialności organizacji pozarządowej jaką jesteśmy w obszarze zrównoważonego budownictwa, dzięki zaangażowaniu i edukacji obywateli oraz wspólnych działaniach społecznych.

Zadbaliśmy o szereg angażujących aktywności dla różnych grup wiekowych, m.in.: spotkania, warsztaty i wykłady, lekcje ekologiczne, cykl webinariów, upracowaliśmy materiały edukacyjne – stronę internetową, w tym Wirtualny Przewodnik po zrównoważonym domu/ mieszkaniu, fiszki edukacyjne, wywiady wideo, przygotowaliśmy spot, a także zrealizowaliśmy kampanię edukacyjną – Tydzień w EKOdomu. Przedstawiliśmy pakiet aktywności rodzinnych z konkretnymi pomysłami i opisami. Utworzyliśmy Wirtualną Bibliotekę. Pracujemy nad podręcznikiem (toolkitem) zrównoważonego domu i stale prowadzimy działania edukacyjne w tym temacie poprzez publikację przyjaznych treści w mediach społecznościowych, newsletterach, poszerzając zasięg i grupę odbiorców. Zaprosiliśmy do współpracy inne ngo, firmy i ekspertów, uczelnie i szkoły, media i blogerów, wspólnoty mieszkaniowe i spółdzielnie.

Nasze działania w tym projekcie obejmują cały kraj. Udział w aktywnościach i dostęp do materiałów jest otwarty i bezpłatny. Zachęcamy każdorazowo do dzielenia się materiałami.

Projekt jest aktualnie realizowany, finansowany jest z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy z Funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
4 Dobra jakość edukacji
6 Czysta woda i warunki sanitarne
7 Czysta i dostępna energia
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu
15 Życie na lądzie
17 Partnerstwa na rzecz Celów

ProperGate

Branża budowlana charakteryzuje się wyjątkową złożonością procesów logistycznych oraz niskim wykorzystaniem innowacji. Budownictwo to najmniej zdigitalizowany sektor w UE, a logistyka jest obszarem w którym korzysta się z Excela i tablic ściennych, gdzie ręcznie aktualizuje się dane. Mnóstwo czasu poświęcanego jest na odbieranie telefonów i pisanie maili w celu potwierdzania i harmonogramowania dostaw.

ProperGate jest aplikacją webową, która w innowacyjny sposób pomaga efektywnie zarządzać dostawami materiałów na budowy, a tym samym chroni środowisko, usprawnia komunikację pomiędzy uczestnikami projektu, optymalizuje czas i budżet. Dzięki systemowi ograniczana jest ilość papierowej dokumentacji oraz zapewniony porządek na placu budowy i w jego okolicy, co oszczędza nerwy, czas i pieniądze.

ProperGate zapewnia nie tylko oszczędności i terminowość projektów, efektywniejszą pracę zespołów, ale ma także wpływ na redukcję CO2 poprzez monitoring emisyjności pojazdów dostarczających materiały na budowę. Przyczynia się również do redukcji korków spowodowanych przez samochody oczekujące na wjazd na teren budowy.

ProperGate może wspierać raportowanie firm w zakresie ESG. Dzięki czemu firmy będą miały większą kontrolę nad swoimi działaniami i swoim impaktem na środowisko, gdyż dostarcza rzeczywistych, mierzalnych danych z budowy w kontekście dostaw materiałów.

Dzięki ProperGate procesy logistyczne są automatyzowane, odbywają się płynnie i nie następuje marnotrawienie materiałów.
ProperGate to wymierne korzyści. Dobrze zorganizowana logistyka może podnieść produktywność nawet o 13%.

Budownictwo jest odpowiedzialne za wytwarzanie aż 13% GDP. Dlatego każde usprawnienie branży i jego standaryzacja przyniesie olbrzymie korzyści na skalę światową, nie tylko w zakresie podnoszenia wydajności, ale przede wszystkim w zakresie ochrony środowiska.

8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Propsy PR

Propsy PR to pierwsza w Polsce agencja Public Relations działająca przede wszystkim dla organizacji pozarządowych i projektów społecznych. Wierzymy, że głos społeczeństwa obywatelskiego, aktywnych osób działających społecznie i „światozmieniaczy” powinien być lepiej słyszalny w debacie publicznej, dlatego staramy się wspierać NGO i projekty społeczne, by ze swoimi działaniami mogły docierać do coraz szerszego grona odbiorców. Jesteśmy przedsiębiorstwem społecznym, dokładnie spółką z o.o. non profit, która swoje zyski przeznacza na realizację celów społecznych.

Trzeci sektor oraz projekty społeczne wspieramy również w profesjonalizacji ich działań oraz popularyzacji ich dokonań poprzez doradztwo wizerunkowe, szkolenia medialne, wsparcie PR przy projektach oraz stałą obsługę w zakresie komunikacji zewnętrznej.

Staramy się także być pierwszym punktem kontaktowym dla dziennikarzy szukających ciekawych tematów i zaangażowanych społecznie rozmówców, dzięki czemu łączymy NGO i projekty społeczne z mediami, na łamach których mogą promować swoje społeczne inicjatywy.

+ społeczeństwo obywatelskie
+ działania społeczne

Ratuj jedzenie z polską aplikacją

Foodsi to polski startup założony w 2019 roku.

Naszą misją jest ograniczenie marnowania żywności. Platforma działa w modelu managed marketplace, łącząc użytkowników i Partnerów w duchu zero waste.
Użytkownicy aplikacji mogą w łatwy sposób uratować jedzenie zarówno w restauracjach, jak i sklepach czy piekarniach, kupując specjalnie przygotowane paczki niespodzianki, złożone z produktów czy dań, które nie zostały sprzedane danego dnia.

Z kolei każdy chętny Partner, posiadający nadwyżkę jedzenia, może za pośrednictwem aplikacji łatwo wystawić swoje produkty na sprzedaż – dosłownie w kilka sekund. Dzięki temu po pierwsze ogranicza starty oraz odzyskuje koszty poniesione przy produkcji ale również buduje pozytywny, pro-środowiskowy wizerunek swojej marki oraz dociera do nowych, najczęściej młodych odbiorców.

Rozwiązanie to robi się coraz bardziej popularne nie tylko w dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach w całej Polsce.

Oprócz docierania do kolejnych miejsc i umożliwienia im sprzedawania nadwyżek poprzez aplikację, bardzo ważne jest dla nas również szerzenie samej idei niemarnowania – cieszymy się, że coraz więcej ludzi w Polsce zwraca uwagę na to, ile jedzenia codziennie trafia do śmieci czy to w gospodarstwach domowych, czy różnego rodzaju biznesach. Bardziej przemyślane zakupy, planowanie posiłków, wybieranie nieidealnych warzyw w sklepie – nawet takie niepozorne z pozoru działania, potrafią zrobić ogromną różnicę, jeśli przybiorą skalę masową.

11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu
+ Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

ReStore

ReStore to innowacyjny projekt, który łączy sklep charytatywny, warsztat stolarki oraz strefę edukacyjną w jednym miejscu. W sklepie odsprzedajemy darowizny – meble, wyposażenie domu, materiały wykończeniowe, które docelowo miałyby skończyć na śmietnisku. W strefie warsztatowej naprawiamy, prowadzimy warsztaty, uczymy majsterkowania (można tutaj naprawić/odnowić mebel kupiony w sklepie). W strefie edukacyjnej odbywają się zajęcia dla dzieci i dorosłych mówiące o problemach mieszkalnictwa i związanych z nim tematami ekologicznymi. Dodatkowo prowadzimy staże i praktyki dla osób wykluczonych. Jedna z osób już została u nas zatrudniona.

1 Koniec z ubóstwem
4 Dobra jakość edukacji
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Schools for a Better Future

Program “Schools for a Better Future” to inicjatywa umożliwiająca uczniom liceów i techników podjęcie pierwszych kroków w kierunku zrównoważonego rozwoju. Nasz program kierujemy do świadomej młodzieży, która jest głodna wiedzy i chce podjąć się nowych wyzwań.

Wierzymy, że umożliwiając studentom podjęcie się pierwszych działań we własnych szkołach, czyli środowiskach, które znają najlepiej, zainspirujemy ich do dalszej ciekawości i proaktywnego działania. Chcemy dać im możliwość podjęcia się pierwszych działań organizacyjnych w bezpiecznym środowisku, a także dać szansę zetknąć się z profesjonalistami działającymi na rzecz środowiska.

Podczas serii wykładów prowadzonych online uczniowie będą mieli możliwość wysłuchać historii prawdziwych przedsiębiorców, którzy swoją profesjonalną działalnością wspierają realizację celów zrównoważonego rozwoju. Zaprosimy zarówno profesorów, przedstawicieli samorządów, a przede wszystkim przedstawicieli środowiska biznesowego. Biznes wywiera bardzo duży wpływ na środowisko naturalne. Realna zmiana i poprawa sytuacji będą możliwe wyłącznie dzięki zmianie starych przyzwyczajeń i dostosowania gospodarki do obecnej rzeczywistości.

Ważnym elementem programu będzie także mentoring prowadzony przez starszych kolegów z uczelni. Współpraca uczniów ze studentami ekonomii i zarządzania z Akademii Leona Koźminskiego pozwoli na przekazanie cennej wiedzy biznesowej. Ta współpraca będzie miała postać mentoringu peer-to-peer.

Do programu „Schools for a Better Future” mogą się zgłaszać grupy uczniów z Polskich szkół. Podczas programu każdy uczeń zgłoszony do programu będzie miał możliwość wziąć udział w warsztatach prowadzonych online. Taka forma ma umożliwić wzięcie udziału w naszym programie uczniom z całej Polski. Podczas trwania sześciomiesięcznego programu będą mogli podjąć się różnorodnych działań promujący zrównoważony rozwój oraz troskę o środowisko naturalne na terenie ich szkoły.

Studenci naszej uczelni wesprą uczniów w realizacji tych działań. Pomogą w koordynacji podejmowanych akcji i projektów. Będą także w trakcie trwania programu dostarczać uczniom niezbędne informacje na temat programu.

Na koniec zespoły zaprojektują biznes społeczny odpowiedzialnie. Stworzenie własnego konceptu będzie świetną okazją do zastanowienia się i kreatywnego podejścia do kwestii środowiska. Zainspirowani historiami przedsiębiorców będą musieli opracować własny koncept oraz przedstawić go w formie pitchu biznesowego podczas oficjalnej gali zakończenia programu. Na najlepsze zespoły będą także czekały nagrody rzeczowe, a wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty uczestnictwa w programie.

4 Dobra jakość edukacji
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
17 Partnerstwa na rzecz Celów

#SmartDzieciaki innowacyjny program edukacyjny z zastosowaniem rozszerzonej rzeczywistości

Program #Smartdzieciaki od SmartBee Club to inicjatywa edukacyjna mająca na celu popularyzację nauk z dziedziny STEM (Science Technology Engineering Maths) wśród dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ze szczególnym naciskiem na aktywizacje dziewczynek.

SBC to klub naukowy, w którym co miesiąc, w modelu subskrypcji, pod drzwi mieszkania dostarczany jest zestaw eksperymentów tłumaczący w kreatywny i niestandardowy sposób zagadnienia i zjawiska z życia codziennego przekładając je na prawa fizyki, chemii, inżynierii, matematyki, biologii czy kodowania.

Innowacyjność konceptu polega przede wszystkim na wdrożeniu do tradycyjnego eksperymentowania technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR), czyli w nakładaniu informacji generowanych komputerowo na rzeczywiste obiekty oraz w pracy na wirtualnych obiektach w rzeczywistym otoczeniu. Pozwala to na spektakularną, nieomal namacalną edukację, oddziałującą na wszystkie zmysły, które uczestniczą w procesie uczenia się.

W każdym zestawie dziecko otrzymuje kartę z zaszytym markerem do rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki specjalnej, bezpłatnej, aplikacji SmartBee Club AR, dziecko może na urządzeniu mobilnym podejrzeć i zrozumieć zjawiska oraz reakcje, które są niewidoczne gołym okiem takie jak np. struktura cząsteczkowa lodu, proces elektrolizy, czy struktura ziemi.

Połączenie eksperymentowania w comiesięcznych odsłonach wsparte technologią rozszerzonej rzeczywistości, to rozwiązanie unikatowe na skalę międzynarodową.

4 Dobra jakość edukacji

SunRoof as a service, jako mechanizm dekarbonizacji i decentralizacji polskiego systemu wytwarzania energii

Wiedząc o tym, że szacuje się że ponad 75% emisji gazów cieplarnianych w UE pochodzi z produkcji i wykorzystania energii, a same budynki odpowiadają za 40 % naszego zużycia energii, spróbowaliśmy odmienić te nienapawające optymizmem statystyki na korzyść obecnych i przyszłych pokoleń. SunRoof powstał jako odpowiedź na problem poszukiwania możliwości pozyskiwania maksymalnej ilości energii w sposób taki by nie dostarczać dodatkowych trudności jej odbiorcom. Ideą i jednoczesnym wyzwaniem SunRoof jest wsparcie społeczności w dążeniu do neutralności energetycznej poprzez oferowanie technologii, a w dalszej przyszłości przyjaznych mechanizmów finansowych wspierających dostępu do niej. SunRoof to wyróżniające się efektywnością zintegrowane fotowoltaiczne dachy 2w1, fasady oraz carporty pozwalające tworzyć inteligentne, piękne domy przyszłości, to także systemy pozwalające na płynne zarządzanie energią i dążenie do stworzenia formuły wirtualnej elektrowni. Celem projektu SunRoof jest udostępnienie prosumentom indywidualnym sieci Carportów oraz zintegrowanych dachów i fasad fotowoltaicznych w opłacie początkowej za 1 zł, tak by generowana przez nie energia spłacała pozyskane przez klienta zasoby. Realizacja projektu ma dobre podłoże w związku z rosnącymi cenami energii oraz modyfikacjami Ustawy o odnawialnych źródłach energii. Dzięki uruchomieniu projektu, każda uruchomiona 10 kWp instalacja będzie w stanie wytworzyć ok 8,5 tys kWh czystej energii w skali roku, a tym samym ograniczyć emisję CO2 w skali roku o prawie 7 tys kg. Dzięki rosnącej grupie prosumentów, SunRoof ma szansę stać sie w Polsce realną alternatywą dla scentralizowanego mechanizmu produkcji energii.

7 Czysta i dostępna energia
11 Zrównoważone miasta i społeczności
13 Działania w dziedzinie klimatu
17 Partnerstwa na rzecz Celów

Świateczny Przyjaciel

To akcja wspierająca dzieci z domów dziecka. Łączy świat biznesu, angażuje pracowników jako wolontariuszy, wspierając tych którzy Święta Bożego Narodzenia spędzą w placówce instytucjonalnej.

To nie tylko akcja świąteczna, to pokazanie że można dzielić się tym co najcenniejsze ma człowiek- własnym sercem i zaangażowaniem dla drugiego człowieka.

Dzieci piszą o swoich najskrytszych marzeniach gwiazdkowych a wolontariusz ma możliwość stania się świętym Mikołajem. Oprócz tego podarowuje inspiracje zawodową. Opowiada o tym kim jest, jaki zawód wykonuje oraz jakie rady może dać młodym podopiecznym placówek opiekuńczo- wychowawczych.

Naszym zdaniem należy budować mosty między różnymi światami, w których żyjemy. W tym przypadku świata biznesu ze światem grup potrzebujących wsparcia. A co za tym idzie? Mamy nadzieje, ze nawiązane współprace między domami dziecka a firmami będą nie tylko jednorazowa okazja do czynienia dobra, ale długofalowa współpracą.

„Dobro to jedyna rzecz, która się mnoży, gdy się ją dzieli”

10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
17 Partnerstwa na rzecz Celów

Talenti.pl

Stworzyłyśmy platformę, która pomaga kobietom, w znalezieniu odpowiedniego pracodawcy poprzez odwrócenie procesu rekrutacji. Talenti.pl to miejsce stworzone z myślą o kobietach poszukujących wsparcia i wskazówek, jak aplikować skutecznie i być zauważoną na rynku pracy. Dla tych spośród nas, które nie chcą zdawać się na przypadek, na wysyłanie dziesiątek CV bez odzewu. W końcu dla tych, które chcą otrzymywać informację zwrotną na poszczególnych etapach procesu. To również przestrzeń dla pracodawców, pozwalająca szybko i skutecznie wzbogacić swoje zespoły o świetne kandydatki!

Jak działamy?

Kandydatki uzupełniają swój profil na talenti.pl, odpowiadając na szereg ważnych pytań, znacząco wykraczających poza dane gromadzone w CV. Dzięki temu możemy skuteczniej dopasowywać kandydatkom ciekawe oferty pracy. Na każdym z etapów uzupełniania profilu, kandydatka może skorzystać z szeregu krótkich podpowiedzi.

Z punktu widzenia pracodawców, szybko i skutecznie poszerzamy pulę kandydatów na dane stanowisko, o ciekawe profile kandydatek. W dalszych krokach, przygotowujemy kandydatki do rozmów o pracę, skracając znacząco okres poszukiwania nowego pracownika przez pracodawcę.

10 lat doświadczenia w pracy z kobietami i pracodawcami, sprawiło, iż doskonale wiemy, że na różnych etapach procesu szukania pracy pojawiają się wątpliwości i pytania, zarówno ze strony kandydatek jak i pracodawców. My wspieramy obie strony w tym procesie, gdyż zależy nam na tym aby kandydatka znalazła dobrą pracę, a pracodawca świetnego pracownika.

5 Równość płci
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności

TerGo

TerGo to aplikacja nagradzająca finansowo za eko wybory i ograniczanie emisji CO2. Za ograniczone CO2 przyznawane są TERsy (ang. True Emission Reduction): zbywalne kredyty węglowe nagradzające bycie eko. TerGo to innowacja na skalę światową: po raz pierwszy użytkownicy indywidualni mają możliwość tworzenia kredytów węglowych i sprzedawania ich firmom dążącym do neutralności węglowej.

Aplikacja TerGo zwiększy świadomość ludzi o ich wpływie na zmiany klimatyczne oraz pokaże, jak pozornie małe wybory, dzięki powtarzaniu ich codziennie przez wielu użytkowników, mogą mieć globalne znaczenie. Korzystając z aplikacji, użytkownicy zdadzą sobie sprawę z wagi swoich decyzji. Świadomi różnic, chętniej wybieramy usługi i produkty lepsze dla klimatu – dzięki popularyzacji TerGo wzrośnie grupa osób popierających ekologiczne firmy.

W ten sposób nie tylko użytkownicy będą zachęcani do życia eko – taki styl działalności będzie również atrakcyjny dla nowoczesnych firm chcących trafić do szerszego grona odbiorców. Społeczeństwo zyska więc świadomych ekologicznie użytkowników oraz firmy zmotywowane do zminimalizowania i kompensowania swoich emisji CO2.

Korzyści środowiskowe są ogromne: dzięki TerGo mamy szansę szybciej wypełnić światowe założenia dotyczące redukowania emisji CO2 i osiągnięcia przez ludzkość neutralności klimatycznej do terminu założonego w raporcie IPCC, czyli do roku 2050.

Z aplikacji można korzystać bezpłatnie. Model biznesowy opiera się na pobieraniu opłaty brokerskiej za sprzedaż kredytów węglowych utworzonych przez użytkowników.

13 Działania w dziedzinie klimatu

Treely

System micro sensorów wykrywających dym w lesie i oznaczających lokalizację i kierunek pożaru na mapie dla służb leśnych, ratunkowych i społeczeństwa.

13 Działania w dziedzinie klimatu
15 Życie na lądzie

Treely - Gdzie wycinają lasy

Budujemy otwartą dla społeczeństwa mapę, na której można oznaczyć lokalizację wycinki drzew, lasu wraz z dokumentacją zdjęciową. Chodzi nam o zwrócenie uwagi, że zabierane jest nam wspólne dobro, życie (tlen). Chcemy pokazać skalę, zwiększyć wiedzę. Nie wierzymy w deklaracje, intencje, skalę wycinki drzew. Czas wziąć kontrolę w swoje ręce.

13 Działania w dziedzinie klimatu
15 Życie na lądzie

Uniwersytet Sukcesu

Uniwersytet Sukcesu to bezpłatny roczny program edukacyjne adresowany do kobiet z całej Polski w wieku 18-25 lat, które wychowały się w domach dziecka, znajdują się w trudnej sytuacji materialnej i nie mają szans skorzystać z szerokiego wachlarza ofert na rynku. Przygotowujemy do pracy w branży nowych technologii. Z danych GUS z III kwartału 2020 w branży IT wynagrodzenia wzrosły. Dlatego ważne jest, aby młode kobiety przygotowały się do pracy w IT, gdzie zapotrzebowanie na specjalistów z roku na rok rośnie.

Realizacja projektu „Uniwersytetu Sukcesu” została oparta o badania społeczne i raporty, m.in. NIK. Wynika z nich, że spośród ok. 1 tys. wychowanków domów dziecka, którzy podjęli próbę usamodzielnienia, prawie ¼ korzystała ze świadczeń pomocy społecznej, a 31 proc. zarejestrowało się jako bezrobotni. Obecny system wsparcia oferuje doraźnie i minimalne wsparcie. Niezbędna jest pomoc w zdobywaniu kwalifikacji zawodowych i podjęciu zatrudnienia.

Projekt podzielony jest na kilka etapów.

Pierwszy z nich to warsztaty stacjonarne podczas, których Uczestniczki szkolą się w zakresie kompetencji miękkich (motywacja, samoocena, mocne strony etc.), podstaw prawa, cyberbezpieczeństwa, scrum, a także pracują z doradcami HR. Warsztaty odbywają się w grupach 20 osobowych w kilku miastach w Polsce.

Drugi etap to warsztaty online. Uczestniczki wybierają ścieżkę edukacyjną: programowanie lub digital marketing. Kursy trwają 4 miesiące. Po ich ukończeniu Uczestniczki otrzymują certyfikat potwierdzający zdobytą wiedzę oraz kompetencje.

Trzeci etap – indywidualna praca z Mentorem (6 miesięcy).

1 Koniec z ubóstwem
4 Dobra jakość edukacji
5 Równość płci
10 Mniej nierówności

UVera - Revolution in UV Protection

UVera jest fuzją innowacji, kreatywności oraz interdyscyplinarnego podejścia do ochrony skóry przed promieniowaniem słonecznym UVA-UVB-UVC. Naszą misją jest dostarczenie społeczeństwu naturalnych i bezpiecznych substancji kosmetycznych chroniących przed promieniowaniem słonecznym, które jednocześnie zmniejszają negatywny wpływ na środowisko. Unikalność i wygoda płynąca z naszego rozwiązania pochodzi bezpośrednio z natury. Dzięki opracowanej technologii kultywacji unikalnego szczepu jesteśmy w stanie stworzyć od podstaw naturalne, kompletne i bezpieczne dla środowiska kosmetyki UV-protekcyjne.

Nasz naturalny UV protektor w porównaniu z innymi:
1) posiada niespotykanie SZEROKIE SPEKTRUM OCHRONY,
2) wykazuje właściwości PRZECIWZAPALNE, ANTYOKSYDACYJNE i ANTYPROLIFERACYJNE,
3) jest pozyskiwany z WYSOKĄ WYDAJNOŚCIĄ,
4) posiada STABILNĄ formę chemiczną,
5) jest wyjątkowo EFEKTYWNY w działaniu SPF 50,
6) Posiada NEUTRALNY kolor po aplikacji i nie pozostawia białych śladów na skórze.

UVera posiada wszelkie prawa własności intelektualnej. Zgłoszenie patentowe wraz z depozytem mikroorganizmu na mocy Traktatu Budapesztańskiego uwiarygodniło dokonania i innowacyjność zastosowania prezentowanego przez spółkę. W ramach narastającego kryzysu klimatycznego zapotrzebowanie rynku na naturalne rozwiązania oparte na produkcji przyjaznej dla środowiska nieustannie rosną. Opracowany model produkcji i kultywacji bakterii jest ekologiczny i ekonomiczny. Produkcja jest zasilana promieniami słonecznymi i CO2, zaś produkty uboczne w postaci O2 i żyznej biomasy mogą zostać dalej wykorzystane w eco rolnictwie.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu
14 Życie pod wodą
+Ochrona bioróżnorodności

World's Largest Lesson

World’s Largest Lesson jest inicjatywą stworzoną, aby promować Cele Zrównoważonego Rozwoju wśród młodych ludzi. Cele zostały przedstawione w 2015 roku i od tamtego czasu staramy się, żeby się do nich przybliżyć Nasze wydarzenie opiera się na uczeniu i powiększaniu świadomości dzieci o tym, jak ważne są SDG-sy tak, aby mogły przyczynić się do lepszej przyszłości. W roku akademickim 2021/2022 organizujemy 2 wydarzenia – 19 listopada oraz w kwietniu 2022. Ostatnia edycja pozwoliła ok. 2000 dzieciom na dowiedzenie się na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju.

2 Zero głodu
3 Dobre zdrowie i jakość życia
13 Działania w dziedzinie klimatu

Wsparcie sprzedaży grupy społecznej strukturalnie wykluczonej - drobnych rolników

Pora na Pola to internetowy targ naturalnego jedzenia, działający w segmencie e-commerce grocery. W Pora na Pola pomagamy podejmować dobre decyzje, co do jakościowego i uczciwego jedzenia, dzięki naszej wiedzy i eksperckiej selekcji.

Zrzeszamy sprawdzonych rolników i zaufanych producentów najwyższej jakości żywności. Stawiamy na uczciwie prowadzone gospodarstwa, małe manufaktury, sprawdzony produkt i tworzących go, wspaniałych ludzi. Odbudowujemy więzi między lokalnymi producentami a odbiorcami końcowymi, skracając łańcuch dostaw i dystrybucji, stymulujemy rozwój i unowocześnianie polskich gospodarstw.

Pora na Pola to startup, który, dzięki swojemu zaangażowanemu podejściu, wspiera lokalnych drobnych dostawców. W ramach naszego najnowszego projektu we współpracy z funduszem NESsT, który ma na celu wsparcie sprzedaży rolników “wykluczonych”, Pora na Pola rozpoczyna tworzenie systemu do mierzenia wpływu poprawy jakości życia wykluczonej grupy drobnych rolników aby proaktywnie wspierać małych rolników z terenów wykluczonych na naszej platformie www.poranapola.pl. NESsT inwestuje w przedsiębiorstwa społeczne, które tworzą godne miejsca pracy dla osób w najtrudniejszej sytuacji.

Zamierzeniem programu jest włączenie do Pora na Pola i wsparcie sprzedaży rolników “wykluczonych” – czyli np. takich którzy nie mają funduszy na reklamę, ich produkty nie są szeroko dostępne, pochodzą z uboższych terenów, nie potrafią zbudować oferty, nie mają transportu by uczestniczyć w targach, itp. Dla grupy wykluczonych rolników dużym wyzwaniem jest nie tylko brak wiedzy, ale również potrzeba realnej pomocy w przygotowaniu i promocji interesującej oferty, która pozwala na dywersyfikację ryzyka oraz uniezależnienie się od jednego źródła przychodów.

Skupiamy się na tym, żeby powiększyć ich potencjał poprzez zwiększanie przychodów ze swojej produkcji wspólnie z Pora na Pola, ponieważ celem programu jest poprawa jakości ich życia. Oczywiście program obejmuje tylko producentów, którzy wpisują się w inne wartości naszej firmy, takie jak dbanie o jakość czy naturalne metody produkcji.

Cele realizacji projektu:
– stworzenie systemu pomiaru wsparcia grupy wykluczonej,
– dokładny research i wyselekcjonowanie grupy drobnych rolników z terenów strukturalnie wykluczonych,
– wypracowanie wspólnie z nimi oferty, która sprzedaje, nauczyć sprzedaży w Internecie (konsultacje prawne, księgowe, sprzedażowe, marketingowe),
– przygotowanie materiałów edukacyjnych dla drobnych rolników,
– wsparcie przygotowania brandu (logo, nazwa, identyfikacja wizualna, oferta, zdjęcia, opisy produktów, opisy gospodarstw, film promocyjny, wywiad, inne materiały promocyjne).

1Koniec z ubóstwem
3 Dobre zdrowie i jakość życia
8 Wzrost gospodarczy i godna praca
10 Mniej nierówności
11 Zrównoważone miasta i społeczności
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja

Wysokowydajne, słoneczne kolektory grzewcze

Technologia kolektorów słonecznych SOLHOTAIR umożliwia efektywne wytwarzanie ciepła w postaci ciepłego powietrza. Zastosowanie technologii może przynieść rocznie nawet do 40% oszczędności w kosztach na energię cieplną, co w skali globalnej przekłada się na zmniejszenie zużycia paliw kopalnych, a tym samym zmniejszoną emisję zanieczyszczeń do atmosfery.

Kolektory SOLHOTAIR są zatem odpowiedzią na globalne wyzwania takie jak niedobór źródeł energii, rosnące zapotrzebowaniem na czystą energię, potrzebą ograniczenia emisji zanieczyszczeń środowiska oraz związana z tym ochrona zdrowia ludzkiego, a także oszczędności ekonomiczne w obszarze dostaw energii cieplnej.

Funkcją kolektora SOLHOTAIR jest efektywne podgrzewanie pomieszczeń użytkowych powietrzem ogrzanym energią słoneczną zimą i w okresach przejściowych a także dostarczanie ciepła niezbędnego w procesach przemysłowych.

W kolektorze SOLHOTAIR zastosowano po raz pierwszy turbulentny przepływ powietrza zamiast laminarnego. Dzięki temu osiągnięto przełomową sprawność konwersji 83% tj. 830W energii cieplnej z 1m2 kolektora. Przełomową sprawność konwersji 83% potwierdziły badania w największym w Europie ośrodku badawczym ds. OZE – Fraunhofer Institut we Freiburgu.

Kolektory grzewcze chronione są patentem polskim i europejskim. W 2021 roku rozwiązanie SOLHOTAIR nagrodzone zostało tytułem Polski Produkt Przyszłości.

7 Czysta i dostępna energia
13 Działania w dziedzinie klimatu

Woskowijki

Woskowijka by Malu to eko alternatywa dla otaczającej nas folii spożywczej i plastikowych opakowań.

Stworzona przez rodzinną manufakturę Malu z Krakowa w 2018 roku, ręcznie robiona woskowijka, to organiczna bawełna nasączona mieszaniną wosku pszczelego, żywicy sosnowej i olejku jojoba. Dzięki swojemu unikalnemu składowi tworzy wielorazowe, w pełni naturalne opakowanie do różnego rodzaju żywności. Idealnie nadaje się do pakowania i przechowywania chleba, kanapek, warzyw, owoców, serów, bakalii, ciast lub szczelnego przykrycia żywności w misce lub kubeczku. Dodatkowo jest w pełni biodegradowalna, posiada właściwości antybakteryjne (żywność dłużej zachowuje świeżość) i pięknie wygląda.

Co wyróżnia nasze Woskowijki ? :

– 100% handmade w Krakowie/Polsce – cały proces realizujemy w Polsce. Jesteśmy rodzinną manufakturą stawiającą na jakość i zrównoważoną produkcję
– 100% naturalne – używamy tylko naturalnych/organicznych składników
– 100% biodegradowalne – w związku z używanymi, w pełni naturalnymi składnikami – cykl życia woskowijki określamy na około 1 rok od pierwszego użycia. Po tym okresie woskowijkę możemy skompostować.
– Produkt zdobył m.in wyróżnienie na Łódź Design Festiwal – Must Have 2019, Start-up Pozytywnego Wpływu – przyznany przez Akademię Leona Koźmińskiego ( jako jedna z 16 startupów w Polsce) oraz tytuł Dobry Wzór 2020 przyznany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego

12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu
15 Życie na lądzie

Vegevek - roślinny lokalny catering zero-waste

Vegevek tworzy pasteryzowaną żywność roślinną w zwrotnych słoikach z kaucją z zwrotnymi etykietami, wszystko wraca do Nas abyśmy to mogli ponownie użyć, a nasi klienci mogli jeść zero-waste w swoim domu. Nasze dania są skierowane do fleksitarian, sprzedawane zarówno w sklepach ze zdrową żywnością/roślinną jak również w sklepach mięsnych dając każdemu szansę na zmniejszenie śladu środowiskowego poprzez jedzenie roślinne zero-waste. Obecnie działamy na terenie Trójmiasta gdzie co miesiąc systematycznie zwiększamy naszą sprzedaż i średnio w miesiącu sprzedajemy ponad 1 tonę naszych dań. Nasi klienci płacą 5 zł kaucji za słoik z etykietą i uszczelką i sami zwracają je w ponad 20 punktach w Trójmieście. Czują się dumni, że mogą przyczynić się w ten sposób do zmniejszenia śladu środowiskowego i zmienić swoje nawyki żywieniowe na zdrowsze. Nasze produkty wytwarzamy lokalnie i lokalnie odzyskujemy opakowania. W przyszłości chcemy otworzyć nowe miejsca w innych miastach tak aby ponownie móc lokalnie produkować i lokalnie odzyskiwać opakowania tak jak to ma miejsce w Trójmieście.

3 Dobre zdrowie i jakość życia
12 Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
13 Działania w dziedzinie klimatu

Zdrowa energia napędza DIAGNOSTYKĘ

Na polskie ulice codziennie wyjeżdża ponad 400 samochodów DIAGNOSTYKI, których kierowcy – kurierzy – rozwożą materiał pobrany od pacjenta do laboratoriów. Aby odpowiedzieć na potrzeby środowiskowe i plan zrównoważonego rozwoju spółki, rozpoczęliśmy proces elektryfikacji naszej floty. Na drogach pojawiły się już pierwsze samochody elektryczne z logiem DIAGNOSTYKI. Elektryfikacja aut przewożących materiał do laboratoriów to bezpośrednie zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, ale nie tylko – możliwość korzystania z bus-pasów to znaczący wpływ na szybkość transportu materiału, a tym samym szybkość obsługi naszych pacjentów. Planujemy, aby do 2025 roku co najmniej połowa naszej floty była napędzana energią elektryczną.

7 Czysta i dostępna energia
13 Działania w dziedzinie klimatu